پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
انتخاب استاندار در شرایط فعلی همچون دیگر زمان‌ها به زمانی برای تلاش افراد و گروه‌های مختلف برای به کرسی نشاندن رای و نظرشان تبدیل شده و هر کسی سعی دارد زمینه‌ای فراهم کند که استانداری برای یزد انتخاب شود که اهداف آنها را هم محقق کند.
شعار سال :  با تصویب قانون منع فعالیت بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی، استان یزد هم به مانند دیگر استان‌هایی که استاندار بازنشسته دارند در تکاپوی انتخاب استاندار افتاده و گمانه‌زنی‌های مختلفی در این زمینه انجام می‌شود.
انتخاب استاندار در شرایط فعلی همچون دیگر زمان‌ها به زمانی برای تلاش افراد و گروه‌های مختلف برای به کرسی نشاندن رای و نظرشان تبدیل شده و هر کسی سعی دارد زمینه‌ای فراهم کند که استانداری برای یزد انتخاب شود که اهداف آنها را هم محقق کند.
این موضوع سبب شده که نامه‌نگاری‌ها، رایزنی‌ها و لابی‌های متعددی ایجاد شود و در انتخاب با استاندار آینده یزد صبحت‌ها و سفارش‌های زیادی انجام شود.





یکی از  اصلی‌ترین مطالباتی که در سطح استان یزد وجود دارد این است که استاندار یزد از نیروهای بومی انتخاب شود و دوباره استاندار غیربومی وارد این استان نشود موضوعی که البته به نظر می‌رسد در اولویت وزارت کشور نیست و هیچ تصمیمی برای انتخاب استاندار بومی نه برای استان یزد بلکه برای دیگر استان‌هایی که استاندارانشان بازنشسته هستند وجود ندارد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد تلاش‌هایی که افراد مختلف به کار می‌بندند تا استاندار آینده یزد بومی باشد نتیجه‌ای به دنبال ندارد و قطعا استانداری که برای استان یزد انتخاب می‌شود غیربومی است.

زمانی قمی قطعا از استانداری یزد می‌رود
سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این زمینه و در حاشیه نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد به خبرنگاران گفت: زمانی قمی قطعا از استانداری یزد خواهد رفت و طبق قانون دو ماه فرصت دارد که این کار را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کشور حدود 14 استاندار بازنشسته هستند و تغییر می‌کنند و البته سایر استان‌ها هم استانداران غیربومیشان باقی می‌مانند نمی‌توان انتظار داشت که وزارت کشور خلاف رویکرد خود در انتخاب استاندار غیربومی عمل کند.
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به این منظور استاندار آینده یزد قطعا غیربومی است و در شرایط فعلی هم این موضوع را مجموعه استان پذیرفته‌اند.
با توضیحات موسوی بیوکی در ارتباط با وضعیت انتخاب استاندار آینده یزد، قطعا امیدی به انتخاب استاندار بومی برای یزد وجود ندارد و شخصی که سکان هدایت این استان پس از زمانی قمی را بر عهده بگیرد قطعا غیربومی است.
با این وجود در ارتباط با اینکه چه کسی این پست را بر عهده بگیرد هم موارد مختلفی مطرح است و افراد مختلف نظرهای گوناگونی در این زمینه دارند.

زینی وند تنها گزینه غیربومی مورد قبول مجموعه استان یزد است

موسوی بیوکی یکی دیگر از شرایطی که وزارت کشور برای انتخاب جایگزین استانداران بازنشسته را انتخاب از معاونان استانداران دانست که به این ترتیب تنها معاون استاندار یزد که غیربومی هم باشد، "علی زینی‌وند" است که اهل استان ایلام است و از مرکزی به همراه زمانی قمی به استان یزد آمده است.
این موضوع از زمانی که به گمانه‌زنی در ارتباط با وضعیت انتخاب استاندار آینده یزد تبدیل شد با مخالفت‌های بسیاری هم همراه بود و افرادی از احزاب مختلف وی را مناسب استانداری یزد ندانستند اما بر اساس گفته‌های موسوی بیوکی، مجموعه مسئولان و صنایع و بخش‌های مختلف استان در حال حاضر نسبت به انتخاب زینی‌وند به عنوان استاندار آینده یزد اجماع نظر دارند.
در صورتی که شرایط انتخاب استانداران به همین شرایط ختم شود قطعا استاندار آینده یزد غیربومی است ولی موضوع مهمی که در این زمینه وجود دارد شرط دیگری است که نماینده مردم یزد و اشکذر به آن اشاره کرد و گفت که وزارت کشور بر انتخاب استاندار از بین معاونان سیاسی امنیتی هم تاکید دارد.


ا

امکان بررسی گزینه غیربومی دیگر توسط وزارت کشور

به این ترتیب و با توجه به اینکه محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بومی است به نظر می‌رسد وزارت کشور گزینه غیربومی دیگری به غیر از زینی‌وند را هم بررسی می کند موضوعی که به گفته نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، مورد قبول مجموعه استان یزد نیست و استان یزد بر موضع خود تاکید دارد که یا استاندار بومی باشد و یا اگر قرار است استاندار غیربومی انتخاب شود تنها زینی‌وند باشد

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال دیده بانی اخبار مهم استان یزد
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین