پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۱۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
شهردار منطقه چهار ارومیه به دلیل رعایت نکردن ضوابط بافت تاریخی در تخریب ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخی این شهر به یکسال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

شعار سال: این حکم همچنین به دلیل استعلام نکردن ضوابط بافت تاریخی از سازمان میراث‌فرهنگی توسط شهرداری منطقه چهار ارومیه و تخریب و نوسازی ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخی در این شهر توسط دادگاه صادر شد.

براساس این حکم شهردار محدوده تاریخی ارومیه به دلیل رعایت نکردن ماده ۱۰۲ قانون شهرداری‌ها، براساس ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی تعزیرات، به مدت یک سال از خدمات دولتی محروم است.

پس از انتشار گزارش صدای میراث مبنی بر تخریب و نوسازی ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخی در ارومیه و پیگیری‌های حقوقی اداره کل میراث فرهنگی ارومیه و همچنین مکاتبات معاون میراث فرهنگی کشور با معاون شهرسازی و معماری وزارت راه، حکم برکناری شهردار ارومیه صادر شد.

در حکم دادگاه آمده است که شهرداری منطقه چهار ارومیه بدون رعایت ضوابط در استعلام از اداره میراث فرهنگی ارومیه مجوز ساخت‌وساز در بافت تاریخی شهر را صادر کرده است.

همچنین تاکید شده است: شهرداری این منطقه بدون توجه به تذکر میراث فرهنگی مبنی بر توقف عملیات ساخت‌وساز و همچنین مکاتبه معاون میراث فرهنگی با معاون شهرسازی و معماری وزارت راه که طی آن نیاز به استعلام از سازمان میراث فرهنگی در صدور مجوز ساخت، تذکر داده شده بود و بر ابطال مصوبه کمیسیون ماده پنج تاکید شده بود صادر شد.

شهردار منطقه چهار ارومیه بدون توجه به اعلام توقف عملیات عمرانی، اقدام به صدور مجوز تخریب و نوسازی ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخی این شهر کرد و براساس حکم دادگاه، بزه انتسابی محرز دانسته شد و مستند به ماده ۵۷۶ از قانون مجازات اسلامی تعزیرات، متهم به انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت یکسال محکوم شد.

سایت صدای میراث، اول خردادماه سال جاری گزارشی از تخریب ۱۶۰ پلاک مسکونی توسط شهرداری بدون استعلام از میراث فرهنگی در بافت تاریخی شهر ارومیه منتشر کرد. در این گزارش کارشناسان میراث فرهنگی از ایجاد معبر ۱۴ متری در کنار خانه ثبت ملی شده انصاری و احداث خیابان ۳۵ متری در خیابان سرداران این شهر خبر دادند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 23 مهر 97، کد مطلب: 14834،www.eskannews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
اینها سرمایه های بزرگ و اصالت ایران هستند جدی باشیم درموردشون


س ی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
چه جالب نمیدونستم همچین محکومیتهایی قائل میشن
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین