پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۱۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
شهردار تهران در مراسم افتتاح بخش شمالي بزرگراه شهيد صيادشيرازي خبرهايي را اعلام کرد که به نظر براي شهر تهران خبرهاي اميدبخشي هستند. افشاني، هم از توليد ثروت از پسماندهاي تهران خبر داد و هم اعلام کرد که به‌زودي کارخانه‌هاي توليد مصالح از نخاله‌هاي ساختماني آغاز به کار مي‌کنند. طبق گفته او، چهار هزار ميليارد تومان از طلب‌هاي شهرداري نيز در حال وصول است. محمدعلي افشاني در مراسم بهره‌برداري از ادامه شمالي بزرگراه شهيد صيادشيرازي ضمن ابراز خرسندي نسبت به افتتاح پروژه در زمان مقرر از فرمانده پيشين قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا، سردار عبداللهي، تشکر کرد و گفت: مبناي ما در اجراي پروژه‌هاي نيمه‌کاره شهرداري تهران اولويت‌دادن به پروژه‌هايي است که درصد پيشرفت فيزيکي آنها بيشتر است. بر‌اين‌اساس، در ابتدا بايد پروژه‌هايي را که منابع بيشتري از مردم را معطل کرده بودند به بهره‌برداري برسانيم. پروژه ادامه بزرگراه شهيد صيادشيرازي هم دو سال تعطيل بود و بر مبناي ذکرشده در اولويت قرار گرفت.

شعار سال: محمدعلي افشاني در مراسم بهره‌برداري از ادامه شمالي بزرگراه شهيد صيادشيرازي ضمن ابراز خرسندي نسبت به افتتاح پروژه در زمان مقرر از فرمانده پيشين قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا، سردار عبداللهي، تشکر کرد و گفت: مبناي ما در اجراي پروژه‌هاي نيمه‌کاره شهرداري تهران اولويت‌دادن به پروژه‌هايي است که درصد پيشرفت فيزيکي آنها بيشتر است. بر‌اين‌اساس، در ابتدا بايد پروژه‌هايي را که منابع بيشتري از مردم را معطل کرده بودند به بهره‌برداري برسانيم. پروژه ادامه بزرگراه شهيد صيادشيرازي هم دو سال تعطيل بود و بر مبناي ذکرشده در اولويت قرار گرفت. شهردار تهران ادامه داد: اين پروژه دو سال در خاک مانده بود و مردم اين منطقه سردرگم بودند، چراکه اتوبان شهيد صيادشيرازي به بن‌بست مي‌رسيد و ترافيک به معابر و شريانات فرعي کشيده شده بود و حالا با افتتاح اين پروژه ظرفيت استفاده از بزرگراه صيادشيرازي افزايش مي‌يابد و ترافيک با توزيع در سه بزرگراه امام علي، صياد و ارتش کاهش مي‌يابد.

افشاني همچنين به تأمين اعتبار خطوط مترو اشاره کرد و گفت: خوشبختانه 700 ميليارد تومان منابع مورد نياز براي تکميل خط 7 متروی تهران هم‌اکنون به خزانه واريز شده است. اين مبلغ در اختيار پيمانکاران قرار مي‌گيرد تا خط 7 مترو هرچه زودتر افتتاح شود. 800 ميليارد تومان هم مجوز فروش اوراق مشارکت توسط بانک مرکزي تأييد شده که آن هم پس از واريز اين منابع در اختيار خط 6 متروی تهران قرار مي‌گيرد. از طلب‌هاي شهرداري تهران هم چهار هزار ميليارد تومان در حال وصول است و مراحل نهايي خود را طي مي‌کند. شهردار تهران در بخش ديگر سخنان خود به موضوع پسماند در شهر تهران اشاره کرد و افزود: پسماند در تهران دو بخش دارد؛ يکي نخاله‌هاي ساختماني است که در تهران روزانه 40 هزار تن نخاله ساختماني توليد مي‌شود. ما براي اين مسئله اولين کارخانه تبديل نخاله به مصالح ساختماني با ظرفيت سه‌هزار و 300 تن در روز را در دو هفته آينده افتتاح خواهيم کرد. دو کارخانه ديگر هم با همين ظرفيت در آينده افتتاح مي‌شوند و ظرفيت توليد مصالح از نخاله‌هاي ساختماني به 10 هزار تن مي‌رسد. برنامه ما اين است که تا انتهاي سال آينده برابر با کل توليد نخاله‌هاي ساختماني در تهران کارخانه توليد مصالح از نخاله داشته باشيم.

وي همچنين با بيان اينکه براي پسماند خانگي نيز موضوع تفکيک زباله از مبدأ در سه منطقه شروع شد، گفت: شهردار منطقه يک در امر تفکيک زباله از مبدأ پيشتاز بوده است. در آينده نيز با برنامه‌هايي که داريم اوضاع به‌گونه‌اي خواهد شد که نه‌تنها يک ريال هم براي زباله خانگي هزينه نمي‌کنيم، بلکه درآمد هم داريم. وي ادامه داد: شهرداري تهران براي توليد گاز از پسماند با يک شرکت کره‌اي در حال عقد قرارداد است و آن شرکت در اين زمينه 140 ميليون دلار سرمايه‌گذاري مي‌کند. در صورت به‌نتيجه‌رسيدن اين پروژه، شهرداري تهران 200 ميليارد تومان در سال درآمد کسب خواهد کرد. همچنين شهرداري تهران توليد برق از زباله‌سوزها را در دستور کار دارد که اميدواريم هرچه زودتر به نتيجه برسد.

شايعه‌سازان دنبال چنگ‌اندازي به اموال بيت‌المال

افشاني با اشاره به برخي اخبار و شايعات دروغين درباره شهرداري تهران عنوان کرد: در اين روزها با بي‌اخلاقي فرصت‌طلبان مواجه هستيم که هدفشان چنگ‌اندازي به اموال بيت‌المال است، اما من به همکارانمان تأكيد مي‌کنم که به اين سخنان بها نداده و به تلاش‌هاي خود ادامه دهند. آنها مي‌خواهند ما را از مسير تلاش و خدمت به مردم منحرف کنند. بدانيد که بهترين قضاوت‌کنندگان مردم هستند. ما هم وقتي براي پاسخ به اين تهمت‌ها نداريم.

نياز 25 هزار ميلياردتومانی مترو

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در همين مراسم در سخناني اعلام کرد که خطوط متروي تهران با ظرفيت کمتر از 50 درصد فعال هستند و براي رسيدن به ظرفيت بالاتر نياز به 25 هزار ميليارد تومان منابع است. محسن هاشمي گفت: اين پروژه‌ها چند نوع است؛ بخشي از آنها خودرومحور است و بخش‌هاي ديگر مربوط به پروژه‌هاي ساختماني، پارکينگ، شبکه آب و فاضلاب و حمل‌ونقل عمومي مانند خطوط مترو است. وي ادامه داد: به‌جز پروژه‌هاي مترو، ساير پروژه‌هاي نيمه‌کاره بين هشت تا 12 هزار ميليارد تومان به منابع مالي نياز دارند. البته تجهيزات ثابت خطوط 6 و 7 مترو هنوز تکميل نشده و براي تکميل اين خطوط به 25 هزار ميليارد تومان بودجه نياز است.

هاشمي عنوان کرد: همان‌طور که مي‌دانيد، خطوط متروی تهران هيچ‌کدام با ظرفيت کامل فعاليت نمي‌کنند، خطوط 1،2 و 5 با 50 درصد ظرفيت و ساير خطوط فعال با يک‌چهارم ظرفيت فعاليت مي‌کنند و خط 6 و 7 هم هنوز به بهره‌داري نرسيده‌اند. اين منابع براي آن است که حرکت قطار در خطوط مترو هر دودقيقه يک‌بار باشد. وي درباره پروژه‌هاي خودرومحور نيز گفت: اين پروژه‌ها مانند پروژه‌اي که امروز افتتاح شد، در کاهش ترافيک تهران تأثير زيادي دارند، اما در درازمدت منجر به کاهش ترافيک نمي‌شوند؛ زيرا با توجه به قيمت پايين سوخت شهروندان تمايل دارند از خودروهاي شخصي استفاده کنند و اين مسئله به تشديد ترافيک منجر مي‌شود. در نتيجه در اين زمينه بايد در سياست‌هاي کلان تجديدنظر شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق تاریخ انتشار 29مهر 97، کدمطلب: 198048، www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
شهردار تو روزای آخر کاری داره خوب کار میکنه...حالا واقعا ایشون شامل قانون منع کار بازنشستگان میشن و برکنار میشن؟یجوری دارن خوب پیش میرن که ماها هم دلمون نمیاد برن
ح.ن76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
حالا بذارین وصول بشه بعد انقد با اب و تاب حرفشو بزنین


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین