پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تعیین ضرب العجل برای بانکهای استان جهت وصول مطالبات خود خاطرنشان کرد: بانک ملی از امروز ظرف مدت 20روز مهلت دارد که کلیه مطالبات خود از این خانواده را صفر کند والا به جرم تبانی و سهل انگاری در زمینه بیت المال تحت تعقیب قرار می گیرد.

شعارسال: روز سه شنبه رئیس کل دادگستری استان در نشست با رؤسای بانک های کهگیلویه و بویراحمد به ارائه موضوعاتی پرداخت که عمدتاً درد دل مردم نیز بود.

**بانک ها مقصر ردیف اول دست درازی به اموال بیت المال

*حجت الاسلام مزارعی در این نشست ارائه وام های کلان به خانواده های خاص آنهم بدون دریافت وثیقه های مطمئن و ارزشمند گلایه مندی کرد، و این رویکرد بانک ها را جرم و تخلف قابل پیگرد دانست و البته از برخورد جدی با چنین سهل انگاری هایی هم خبر داد.

* وی گفت: این رویه از عدالت به دور است یک فرد عادی و یک کپر نشین را چنان سخت گیرانه صفر تا صد قانون برایش اجرا می شود و از آن طرف به خانواده های خاص وام های هنگفت در کمترین زمان و با سهل ترین وثیقه ارائه می شود!

بدون شک همه ما به بانک مراجعه کرده ایم، برای 10 میلیون تومان وام آنهم با سود 18 درصد چنان سخت گیری می شود که در بیشتر اوقات فرد از ادامه روند اخذ وام منصرف می شود، حالا اگر وام دریافت شد فقط کافیست در پرداخت اقساط یکی، دو ماه تاخیر شود، آن وقت است که بانک ها آنچنان افراد را تحت فشار می گذارند و حیثیتش را می بردند که گویی دنیا به آخر آمده است، از آن طرف افرادی خاص بدون وثیقه و ضامن منطقی وام میگیرند و هیچ عجله ای هم برای پرداخت اقساط ندارند!

قطع به یقین این رفتار دو گانه بانک ها ظلم به مردم بی پناه و بدون پارتی است، همین تبعیض و دوگانگی است که صدای رئیس کل دادگستری را درآورده و وی را مصرانه، مشتاق به برخورد با بانک های استان کرده است.

**فرصت به بانک ها برای بازگشت اموال به تاراج رفته مردم

*رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تعیین ضرب العجل برای بانکهای استان جهت وصول مطالبات خود خاطرنشان کرد: بانک ملی از امروز ظرف مدت 20روز مهلت دارد که کلیه مطالبات خود از این خانواده را صفر کند والا به جرم تبانی و سهل انگاری در زمینه بیت المال تحت تعقیب قرار می گیرد.

حجت الاسلام مزارعی با ارائه این زمان از یک طرف نشان داد دستگاه قضا تنها بدنبال برخورد و مجازات قضایی صرف نیست، برای دستگاه قضا پیش از برخورد قضایی، بازگشت اموال مردم و بیت المال اهمیت دارد و این فرصت هم گواه عدالتمندی در دستگاه قضای استان است.

** حمایت از اشتغالزایی و سرمایه گذاری سالم خط قرمز دستگاه قضای کهگیلویه و بویراحمد

*از هر سرمایه گذاری که اشتغالزایی ایجاد کند با همه وجود حمایت می کنیم و اگر بانکی به آنها فشار آورد واسطه برای رفع مشکل می شویم.

این بخش از گفته های رئیس کل دادگستری به خوبی پاسخ انتقادات به رویه دستگاه قضا در قبال سرمایه گذاران را می دهد.

یکی از مشکلات عظیم کهگیلویه و بویراحمد به عدم سرمایه گذاری سالم و تخصصی بر می گردد، افرادی بودند با ادعای سرمایه گذار آمدند و منابع استان را به بغما بردند و آنچه ماند منابع به هدر رفته بود و عده ای جوان که دلخوش به استخدام پایدار بودند، تشکیل خانواده دادند و حالا شرمنده خانواده های خود شدند.

این اقدام دادگستری استان بیش از هرچیز برای خود مردم، حراست از داشته ها و سرمایه های استان است که قابل ستایش است.

** حجت الاسلام مزارعی با اعلام اینکه مقصران پل سوم بشار زندانی می شوند، اظهار داشت:

* دادستان مرکز استان بصورت جدی پیگیر قضه پل سوم بشار یاسوج است.

* کسی که اولین خشت پل سوم بشار یاسوج را گذاشته تا الان که تحویل و افتتاح شده باید پاسخگو باشد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در اجرای حقوق عامه از اولین افرادی احداث کننده این پلی که یک باران را تحمل نکرده تا کسانی که افتتاح و تحویل دادند را باید پای حساب و کتاب آورده شوند.

* برخی از دست اندرکاران پل سوم هم دیروز احضار شدند اما مابقی از جمله مدیرکل سابق و اسبق، پیمانکار و ناظر در هر کجای کشور باشند با گرفتن نیابت احضار شوند.

* بخشی از بدهکاران مالی را آزاد کنید و مقصران پل سوم بشار را جایگزین آنها زندان کنید.

-این بخش از سخنان رئیس کل دستگاه قضا به خوبی نشان می دهد مسئولان قضایی استان بر تمامی امورات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و عمرانی استان اشراف دارند و اجازه سهل انگاری در هیچ مساله را نمی دهند.

حالا همه مسئولان به خوبی دریافته اند که دستگاه قضا برای حقوق مردم با هیچ کس تعارف و سازش ندارد، هرکسی با اقدامش موجب تضییع جان و مال مردم و بیت المال شود از برخورد قاطع دادگستری استان در امان نیست.

بدون شک هدف نخستین دستگاه قضا رعایت عدالت، جلوگیری از اقدامات فراقانونی و تضییه حقوق بیت المال است و البته در جایی که حمایت از جان و مال مردم باشد برخورد ها و نظارت ها رنگ و بوی بسیار جدی تری به خود می گیرد، قطعاً در این مسیر همه باید دست به دست هم به کمک دستگاه قضا بیایند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بویرنیوز، تاریخ انتشار: 30آبان1397 ، کدخبر: 293424: www.boyernews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین