پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان با تلخکامی برای کاروان کشورمان به پایان رسید. این رقابت‌ها طی روزهای ۲۸ مهرماه تا اول آبان ماه به میزبانی بوداپست در مجارستان برگزار شد که دیدارهای آخرین اوزان، با حذف نمایندگان ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان همراه شد.یکی از ضعف‌های فنی که در کشتی‌گیران ایران به چشم آمد شکست در ثانیه‌های آخر بود؛ به‌طوری‌که پنج آزادکار در لحظات آخر پیروزی را تقدیم حریف کردند که اگر چنین نمی‌شد، تنها سه مدال برنز نصیب ایران نمی‌شد.

شعار سال: دوشنبه‌شب هم ما دو شانس برای دریافت مدال برنز داشتیم که تنها علیرضا کریمی در ۹۲ کیلوگرم موفق به پیروزی در دیدار رده‌بندی برابر حریفی از گرجستان شد. به این ترتیب مسابقات جهانی برای تیم ۱۰ نفره ایران با کسب تنها ۳ مدال برنز به پایان رسید. آزادکاران کشورمان در مسابقات جهانی صاحب ۱۸ پیروزی و ۱۱ شکست شدند. شاید ستاره مسابقات برای ایران پرویز هادی بود. او با وجود قرعه سختی که داشت با عبور از سد طاها آکگول، قهرمان جهان و المپیک و پیروزی مقابل نفر سوم المپیک ریو در رده‌بندی موفق به کسب مدال برنز شد و نسبت به سایر آزادکاران عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشت. در مجموع تیم کشورمان در این مسابقات نمره قبولی نگرفت و طبعا علل این ناکامی باید مورد بررسی قرار بگیرد.

شکست‌های لحظه آخری

یکی از ضعف‌های فنی که در کشتی‌گیران ایران به چشم آمد شکست در ثانیه‌های آخر بود؛ به‌طوری‌که پنج آزادکار در لحظات آخر پیروزی را تقدیم حریف کردند که اگر چنین نمی‌شد، تنها سه مدال برنز نصیب ایران نمی‌شد. شکست رضا اطری برابر بلاروس در ۵۷ کیلوگرم، باخت ثانیه آخری محمدباقر یخکشی مقابل بونه رودریگز کوبایی که قهرمان جهان هم شد و تبدیل کردن برد ۷ بر ۳ به شکست ۷ - ۷ در ثانیه آخر توسط یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم مقابل حریف اسلواکی، سه نمونه از شکست‌های ثانیه پایانی آزادکاران ایران در بوداپست بود. البته شکست در لحظات پایانی به همین جا ختم نمی‌شود، چراکه مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم تا آستانه پیروزی بزرگ مقابل جردن باروز آمریکایی پیش رفت اما در ۱۵ ثانیه آخر نتوانست مبارزه را اداره کند و با بیرون رفتن از تشک، شکست خورد.

خستگی جسمانی یا اشتباه تاکتیکی؟

«ایسنا» در ادامه گزارش خود در این مورد می‌نویسد: نمونه دیگر از این اتفاقات، مفت‌بازی عزت‌الله اکبری در نیمه‌نهایی ۷۴ کیلوگرم مقابل جبرئیل حسن‌اف آذربایجانی بود و در حالی که تا ۱۵ ثانیه به پایان دو امتیاز پیش بود، پای خود را به راحتی در اختیار حریف قرار داد و خاک شد. این درحالی است که اگر او دور تشک هم می‌چرخید تا وقت تمام شود نهایتا یک پوئن اخطار می‌گرفت و باز هم پیروز مسابقه می‌شد. کشتی‌گیران ایرانی درست لحظه‌ای ضربه خوردند که فکر می‌کردند دیگر کار تمام شده، غافل از اینکه ثانیه‌های پایانی تعیین‌کننده است. کشتی هجومی بخشی از شرایط لازم برای پیروز شدن است اما دفاع ناقص و بلد نبودن مدیریت کشتی در لحظات بحرانی و حساس باعث می‌شود هر چه اندوخته‌ای را از دست بدهی. اگر کشتی‌گیران از عهده دفاع و اداره کردن مسابقه در لحظات پایانی بر می‌آمدند، اکبری و یخکشی می‌توانستند دو فینالیست ایران باشند و اطری و حسین‌خانی هم شانس مدال داشته باشند، اما ضعف کشتی‌گیران در اداره کشتی و نداشتن جنگندگی تا ثانیه‌های پایانی باعث شد خداحافظی تلخی با مسابقات جهانی ۲۰۱۸ داشته باشند و نتایج کشتی آزاد ایران با انتقاد مواجه شود. حال باید دید فشار بیش از حد در تمرینات به بدن برخی کشتی‌گیران نساخته که در ثانیه‌های پایانی کم می‌آوردند یا اینکه باید از لحاظ تاکتیکی روی مدیریت در لحظات پایانی کار کرد. تماشای فینال ۶۱ کیلو و دفاع جانانه رودریگز کوبایی مقابل روسیه یا جنگندگی تماشایی جردن باروز برای کسب مدال برنز مقابل فرانک چامیزو می‌تواند دو نمونه مثال‌زدنی برای جنگیدن تا ثانیه آخر باشد.

فرنگی‌کاران اعزام شدند

بعد از ناکامی آزادکاران در مسابقات جهانی، حالا همه امیدها به کاروان فرنگی کشورمان بسته شده است. در همین راستا دیروز این نفرات به بوداپست اعزام شدند: ۵۵ کیلوگرم: مسلم نادری‌خادم، ۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی، ۶۳کیلوگرم: محسن حاجی‌پور،۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی،۷۲ کیلوگرم: محمدعلی گرایی، ۷۷ کیلوگرم: پژمان پشتام،۸۲ کیلوگرم: سعید عبدولی،۸۷ کیلوگرم: حسین نوری،۹۷ کیلوگرم: مهدی علیاری، ۱۳۰ کیلوگرم: شهاب قوره‌جیلی. رقابت‌های کشتی‌فرنگی قهرمانی جهان روزهای سوم تا ششم آبان برگزار می‌شود که مسابقات اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم روز پنج‌شنبه ۳ آبان آغاز خواهد شد. رقابت‌های اوزان ۶۰، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم از روز جمعه ۴ آبان ماه و مسابقات اوزان ۷۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از روز شنبه ۵ آبان برگزار می‌شود. طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی، مسابقات هر وزن در دو روز برگزار خواهد شد که رقابت‌های مقدماتی تا مشخص شدن فینالیست‌های روز اول و رقابت‌های شانس مجدد، رده‌بندی و فینال در روز دوم انجام خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ انتشار 2 آبان97، کدمطلب: 3455950، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
خیلی این نتیجه خارج از انتظار بود باید بررسی بشه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین