پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۵۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
فشار کمرشکن نوسانات نرخ سکه روی بدهکاران مهریه

شعار سال: افزایش قیمت سکه بازار طلاق را داغ کرده است؛ از یک طرف برخی خانم‌ها که تا پیش از این برای طلاق مردد بودند با افزایش قیمت سکه پا پیش گذاشته‌اند و از طرف دیگر برخی مردان به‌خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه‌های قسط‌بندی شده روانه دادگاه خانواده شده‌اند؛ اما این همه ماجرا نیست، چون بخشی از مردان که موفق نمی‌شوند دادگاه را راضی کنند، روانه زندان می‌شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: -


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طاهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
0
با سلام .
جناب ابوترابی بفرمایند که پس تکلیف مردی که بعنوان مثال در سال 1382 مقدار 130 سکه مهریه را تقبل کرده و در آن روز قیمت سکه 82 الی 85 هزار تومان بوده است . با این حساب 130 سکه ضربدر 85000 تومان میشود حدود 11 میلیون تومان یعنی در آن زمان پول 2 دستگاه پراید صفر کیلومتر را بعنوان مهریه تقبل نموده است .
اما در زمان کنونی با این نوسانات شدید قیمت دلار و متزلزل بودن مالیت سکه که همگی بر اثر تغییر سیاستهای جهانی و دشمنی امریکا بر علیه ایران حادث شده است . نتیجه این شده که 130 سکه به نرخ هر سکه 4500000 تومان میشود حدود 585 میلیون تومان !!!!!!!! یعنی پول حدود 20 دستگاه پراید صفر کیلومتر !!!!!

حال برای مردی که ماهانه حدود 500 هزار تومان میتواند قسط مهریه بدهد . پرداخت 585 میلیون تومان تقریبا 1170 ماه طول میکشد تا کل مهریه را بپردازد . یعنی حدود 97 سال باید قسط بدهد . تازه اگر در طول این 97 سال قیمت سکه 4/5 میلیون تومانی ثابت بماند و تغییر نکند . !!!!! آیا این عقلانی و منطقی است ؟؟؟

به نظر اینجانب تنها راه حل بحران مهریه و سکه این است که :
سکه به نرخ روز عقد محاسبه و سپس در نرخ تورم سالانه که بعنوان شاخص سالانه بانک مرکزی اعلام میشود . ضرب شود و در زمان پرداخت ملاک پرداخت مهریه قرار گیرد .

با این حساب بعنوان مثال :
مردی که در سال 1382 . برای مهریه 130 سکه ثبت نموده است . الان باید حدود 88 میلیون تومان بپردازد .
یعنی نه 11 میلیون تومان سال 82 عادلانه است و نه 585 میلیون تومان فعلی .
بلکه با اعمال ضریب شاخص تورم بانک مرکزی مبلغ 130 سکه الان میشود 88 میلیون تومان . که هم برای مردان و هم برای زنان عادلانه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین