پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
مدیرعامل شرکت متن با اشاره به طرح توسعه فاز دوم میدان یادآوران گفت: هم اکنون مذاکره با شرکت چینی در مورد بحث قیمت و شرایط ویژه وزارت نفت انجام شده است که در صورت توافق، فاز دوم به این شرکت واگذار می‌شود.
شعار سال: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در جمع خبرنگاران از تحقق قطعی تولید 320 هزار بشکه نفت از فاز نخست میدان نفتی ازادگان جنوبی تا سال 1397 خبر داد.
عبدالرضا حاجی حسن نژاد در مورد تولید از میدان آزادگان جنوبی گفت: تا شهریورماه امسال تولید از این میدان به 60 هزار بشکه در روز می‌رسد که این تولید به تدریج افزایش خواهد یافت.
به گفته وی اجرای طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی که از میادین غرب کارون است، در دو فاز تعریف شده است که در فاز نخست با حفر ١٨٥ حلقه چاه، تولید٣٢٠ هزار بشکه نفت و ١٩٧ میلیون فوت مکعب گاز در روز هدفگذاری شده و در فاز دوم میزان تولید از این میدان به روزانه ٦٠٠ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
این مقام مسوول در مورد واگذاری فاز دوم طرح توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی به شرکت توتال گفت: شرکت متن اطلاعات اولیه را به توتال ارائه داده اما تصمیم گیری در مورد واگذاری توسعه این میدان به این شرکت خارجی به عهده وزارت نفت است.
وی مجموع تولید نفت از دو میدان آزادگان شمالی و یادآوران را 80 هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: ظرف چند روز آینده این نفت به مبدا صادراتی، ارسال می شود.
حسین نژاد در مورد افتتاح رسمی از میدان آزادگان شمالی، گفت: تصمیم گیری در مورد افتتاح رسمی به عهده وزارت نفت است.
وی با یادآوری این که این دو پروژه آزادگان شمالی ویادآوران در قالب بیع متقابل بوده و با سرمایه گذاری چینی انجام شده است، بیان کرد: این دو طرح نفتی با وجود این که در دوران تحریم توسعه یافته اما قانون حداکثر استفاده از توان داخلی به طور کامل رعایت شده است.
حاجی حسین نژاد در مورد طرح توسعه فاز دوم میدان یادآوران گفت: هم اکنون مذاکره با شرکت چینی در مورد قیمت و شرایط ویژه وزرات نفت انجام شده است که در صورت توافق، فاز دوم به این شرکت واگذار می شود.
وی با بیان اینکه پذیرش شرایط از سوی شرکت چینی فعال در میدان یادآوران اهمیت بالاتری از قیمت دارد، گفت: این شرایط مواردی همچون زمان انجام قرارداد، انتخاب پیمانکاران، بازبینی اسناد مناقصه و مواردی از این قبیل را شامل می شود.
با اندکی تلخیص و اضافات ، برگرفته ازخبر گزاری فارس ، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395کدمطلب : 000587 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین