پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۷۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۳
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ابراز گله‌مندی از صداوسیما گفت: این سازمان، کمترین تلاش را برای ارائه و به اشتراک گذاشتن آرشیو خود می کند و امیدواریم آنچه عرضه می کند، مطابق با باورهای مردم و آنچه می اندیشند، باشد.

شعارسال: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ابراز گله‌مندی از صداوسیما گفت: این سازمان، کمترین تلاش را برای ارائه و به اشتراک گذاشتن آرشیو خود می کند و امیدواریم آنچه عرضه می کند، مطابق با باورهای مردم و آنچه می اندیشند، باشد.

 اشرف بروجردی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری در تالار قلم کتابخانه ملی با اشاره به شعار امسال این روز «داستان ادامه دارد...»، گفت: باید بکوشیم برای آیندگان، گنجینه ای را به ارث بگذاریم که زندگی شان را بهینه کند. زیرا در این میان، برای ثبت همه اقدامات بشری، تلاش هایی صورت می گیرد که باید آنها را به اشتراک گذاشت.

وی افزود: انسان ها همه لحظات خود را مدیون مواریث فرهنگی خود هستند و حافظه تاریخی که در اختیارشان قرار می گیرد و پیوستگی میان انسان ها، منظومه ای از تاریخ بشر را ایجاد می کند. بروجردی گفت: رسالت ما برای حفظ مواریث است و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پایگاه و پناهگاهِ حفظ آنها است تا در معرض دید و شنید قرار گیرد تا دیگران، با ملاحظه آنها رویکرد جدیدی را عرضه کنند و سهم خود را برای آیندگان به اشتراک بگذارند.

وی افزود: مساله مهم دیگر این است که بتوانیم با بهترین اقدامات برای نگهداری آنها، همه را در اختیار مردم قرار دهیم زیرا مهم، عرضه آن است. این سازمان، شاید در این میان، بهترین مامن نگهداری باشد.

بروجردی با ابراز گله‌مندی از صداوسیما گفت: این سازمان، کمترین تلاش را برای ارائه و به اشتراک گذاشتن آرشیو خود می کند و امیدواریم آنچه عرضه می کند، مطابق با باورهای مردم و آنچه می اندیشند باشد. زیرا اعتماد عمومی زمانی شکل می گیرد که مردم حس کنند، حرف شان در رسانه ملی شنیده می شود و در آنجا ظرفیتی وجود دارد که لازم است در اختیار عموم قرار گیرد.

وی، ضمن تشکر از کمیسیون ملی یونسکو و دفتر منطقه ای یونسکو در تهران به‌خاطر تلاش برای حفظ میراث دیداری و شنیداری، تاکید کرد: گنجینه های مردم باید به ثبت جهانی برسد تا فرهنگ بشردوستانه ایران به جامعه بشری منتقل شود و محفوظ بماند.

وی بر لزوم ثبت کامیابی ها و ناکامی ها و تعیین سرنوشت انسان ها تاکید کرد و افزود: تصمیم برای حفظ و نگهداری وقایع دیداری و شنیداری از روز 27 اکتبر سال 2005 در سازمان ملل تثبیت شد و رسالت امروز ما حفظ و نگهداری این تاریخ ماندگار است.

بروجردی گفت: یونسکو به عنوان یک نهادی که با رویکرد حفظ میراث فرهنگی شکل گرفته است این رسالت را بر عهده دارد، سازمان اسناد و کتابخانه ملی در جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد می داند که این مسئولیت را پذیرفته تا به نحو احسن آن را به سرانجام برساند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12آبان 1397 ، کدخبر: 83087512، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
ا.ف75
حالا مگه چه ارشیوی داره! خداییش تو این مدت به جز چند کاری که از دماغ مردم در اوردن انقدر پخشش کردن چی داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
م.آ75
اینکه ما فقط از کانالهای ارتباطی خاصی به آرشیو دسترسی پیدا میکنیم واقعا مشکل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین