پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۲۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
وزیر کشور اسبق انگلیس در مقاله‌ای با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت خارجه آمریکا را «ایدئولوگ‌های جزم‌اندیش» اداره می‌کنند گفته کشورش نباید از سیاست‌های واشنگتن علیه ایران پیروی کند.
شعار سال : «برایان ویلسون»، سیاستمدار سابق انگلیسی و وزیر کشور انگلیس بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ در یادداشتی نوشته کشورش نباید پیرو سیاست‌های آمریکا علیه ایران باشد.

ویلسون در این یادداشت که شنبه در وب‌سایت «Scoteman.com» به رشته تحریر درآورده نوشته وزارت خارجه آمریکا را در حال حاضر «ایدئولوگ‌های جزم‌اندیش» اداره می‌کنند.

این عضو اسبق حزب کارگر انگلیس در این یادداشت با اشاره به نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا نوشته به نظر می‌رسد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به این زودی‌ها قدرت را ترک نخواهد کرد.

او نوشته است: «انتخابات این هفته نشان داد بعید است دونالد ترامپ به این زودی از قدرت کنار برود و هر چه او بیشتر در این سمت باشد با بی‌تدبیری بیشتر به آزادی‌های داخلی حمله کرده و جدال‌های برون‌مرزی را انتخاب خواهد کرد.»

ویلیسون نوشته این موضوع، برای انگلیس این ضرورت را پیش‌ می‌آورد که اقدام به تدوین سیاست خارجی‌ای بکند که بر خلاف سنت دهه‌های گذشته تنها پیرو ایالات متحده نباشد.

او به طور خاص به موضوع بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرده و نوشته است: «در این شرایط، من از صدور بیانیه‌ای روشن از سوی وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به تحریم‌های غیرسازنده ترامپ علیه ایران استقبال می‌کنم.»

ویلسون درباره حمایت وزارت خارجه انگلیس از تجارت با ایران علی‌رغم بازگشت تحریم‌ها نوشته است: «در سطح رسمی، این به منزله درک این است که زورگویی آمریکا به شرکت‌های خارجی به هیچ وجه با قوانین بین‌المللی انطباق ندارد.»

وی در پایان مقاله خود نوشته است: «امیدواریم بیانیه وزارت خارجه انگلیس نشان‌دهنده اراده‌ای راستین برای فاصله گرفتن از ایدئولوگ‌های جزم‌اندیشی باشد که در حال حاضر، در وزارت خارجه ترامپ جای متفکران را پر کرده‌اند. به زودی زمان آزمون فرا می‌رسد.»


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 19 آبان 97، کد مطلب: 13970820000017: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
ا.ف75
واقعا تو این شرایط پیچیده نمیدونیم باید از کدوم حرف تبعیت کنیم! از همه طرف داره به ایران فشار میاد اما خب خدا کریمه! ایشالله سفره های مردم رو باز تر کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
م.آ75
متاسفانه این حرف ها کاملا دیر شد چون کدخدا د راه هرکاری که دلش میخواد میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین