پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۷۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
محمد هاشمی گفت: آیا زاکانی امام را می شناسد؟ منظور ایشان از مکتب امام چیست و اینکه منظور ایشان از امام چه کسی است؟
شعارسال: علیرضا زاکانی نماینده پیشین مجلس و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با ترسیم ویژگی‌های مکتب امام، اعلام کرده است که موسوی، خاتمی، هاشمی، احمدی‌نژاد، روحانی و سیّدحسن خمینی در مقابل مکتب امام تعریف می‌شوند و علی لاریجانی نیز در ویژگی‌های مربوط به مکتب امام، لنگ می‌زند.

این اظهارات درحالی از سوی زاکانی مطرح شده که چندی پیش هم محسن رفیق دوست در گفت وگویی اعلام کرد «هنوز یک عده مانده‌اند که باید از قطار انقلاب پیاده شوند»

چنین اظهارنظر هایی در حالی هر از چند گاهی از سوی برخی شخصیت های سیاسی مطرح می شود که عده ای بر این باورند این نوع نگاه ثمری جر زیر سوال بردن دستاوردهای نظام ندارد.

محمد هاشمی با بیان اینکه چنین ادعاهایی جز آسیب به نظام و زیر سوال بردن دستاورهای انقلاب نیست گفت: واقعیت این است که اگر کسی درباره موضوعی اعلام نظر می کند باید صلاحیت لازم در آن زمینه را داشته باشد به طور مثال یک دندانپزشک نمی تواند برای بیمار قلبی دارو تجویز کند.

وی با تاکید بر اینکه صلاحیت افراد برای اظهار نظر در هر زمینه ای باید از نظر علمی، فکری، اخلاقی، تجربی و اصولی تایید شده باشد ادامه داد: موضوع اینجا است که آقای زاکانی هیچ یک از صلاحیت ها را نداشته اما به خود اجازه می دهد هر آنچه به ذهنش می رسد را مطرح کند و متاسفانه کسی هم مانع او نمی شود.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: باید از آقای زاکانی سوال کرد که بر اساس کدام دانش، تخصص و تجربه اظهارنظر می کند؟ آیا ایشان امام را می شناسد؟ منظور ایشان از مکتب امام چیست و اینکه منظور ایشان از امام چه کسی است؟

وی یادآور شد: آیا منظور آقای زاکانی از امام همان شخصیتی است که گفتند " هاشمی زنده است چون نهضت زنده است"؟ آقای زاکانی با چنین اظهارنظرهایی تنها تمام دستاوردهای انقلاب را زیر سوال می برد.

هاشمی درباره دلایل چنین اظهارنظرهایی درباره شخصیت های نظام، گفت: اشکال کار اینجاست که ما در نظام ضابطه مند عمل نمی کنیم. این در حالی است که هر نظام حکومتی، دارای ناظرانی است که اظهارات افراد را رصد کرده تا چنانچه به بیراهه رفتند تذکر داده و خواستار اصلاح شود یا دادستان و مدعی العموم نسبت به اظهارنظرهای بی اساس و توهین آمیز ورود کرده و واکنش نشان می دهد ولی ما چنین جایی را در نظام سیاسی و حکومتی مان نداریم و متاسفانه شاهدیم که حیثیت و آبروی افراد هم مهم نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا عده ای به دنبال این هستند که انقلاب را به نام خود بزنند، تاکید کرد: این موضوع دقیقا شبیه آن است که کسی بخواهد زمین یا خانه ای از مردم را غصب کند اما ما معتقد به مکتبی هستیم که باید نسبت به اظهارنظرهای خود پاسخگوباشیم اما به نظر می رسد عده ای باوری به آن ندارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 22 آبان 1397 ، کدخبر: 154535 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
1
اگر اینجوری که کسایی که امام رو ندیدن نباید نظر بدن که 90 درصد مردم حق نظر دادن ندارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
م.آ75
اینکه چه کسی امام رو میشناسن یا نه از میزان داربی ها و از میزان مسئولیت و از میزان لغزش در جایگاهای حساس مشخص می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
م.م77
زاکانی نمیشناخت و بچه های هاشمی میشناسن؟
اونم چه بچه هایی دخترش که تو فتنه دستگیر شد
اشرافیگری این خونواده که دیگه تو کل دنیا معروفه
اینا امام رو میشناسن؟
یا فقط بلدن از اسم امام سو استفاده کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین