پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
ایران کشوری زلزله‌خیز است و مدام بیم آن می‌رود که در گوشه‌ای از این سرزمین پهناور مادری، این رخداد طبیعی ناخوشایند رخ دهد. هنگامی که زمین می‌لرزد، علاوه بر خسارات جانی و مالی فراوان، بخش کشاورزی و اماکن دامی نیز آسیب می‌بینند و این در حالی است که بهترین سازکاری که از پیش امکان جبران خسارات را دارد، بیمه کشاورزی است که در بیش‌تر کشورهای جهان در قالب طرحی ملی و با کمک دولت‌ها اجرا می‌شود.

شعار سال: ایران کشوری زلزله‌خیز است و مدام بیم آن می‌رود که در گوشه‌ای از این سرزمین پهناور مادری، این رخداد طبیعی ناخوشایند رخ دهد. هنگامی که زمین می‌لرزد، علاوه بر خسارات جانی و مالی فراوان، بخش کشاورزی و اماکن دامی نیز آسیب می‌بینند و این در حالی است که بهترین سازکاری که از پیش امکان جبران خسارات را دارد، بیمه کشاورزی است که در بیش‌تر کشورهای جهان در قالب طرحی ملی و با کمک دولت‌ها اجرا می‌شود. درپی زمین لرزه 21 آبان سال 96 سر پل ذهاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای، کارشناسان ناظر مقیم و ارزیابان خسارت صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند. گذراندن شب‌های سرد بدون سرپناه و امکانات اولیه، با از دست دادن عزیزان و صدمات مالی، سخت و مرگ‌آفرین بود و از این رو سرعت بالا در ارائه خدمات و کمک‌رسانی ضروری بود. اکیپ­های صندوق بیمه کشاورزی استان هم‌دوش سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان به سرعت در در کنار مردم زلزله‌زده قرار گرفتند و در قالب 17 اکیپ در کنار مأموریت سازمانی و ارزیابی خسارات بخش کشاورزی در شهرستان‌های زلزله‌زده، مشغول کمک‌رسانی در جهت توزیع غذا، لباس و پتو، کمک به خروج امن وسایل منزل از ساختمان‌های تخریب شده و مداوای بیش از یک‌هزار و 500 رأس از دام‌های آسیب‌دیده که از زیر آوار خارج شده بودند، شدند. 

امر بررسی خسارت به سرعت و پس از چند روز به اتمام رسید. هیئت مدیره، شماری از مدیران و کارشناسان ستادی صندوق بیمه کشاورزی نیز در منطقه حضور یافتند و بر پرداخت سریع غرامت­ها که در حوزه‌های دام سبک و سنگین، طیور و آبزیان سردآبی بود، تأکید و برای حسن انجام امور و ارزیابی سریع برای یاری حداکثری بیمه‌گذاران زیان‌دیده همکاری کردند. تمامی غرامت‌های بیمه‌گذاران مناطق زلزله‌زده در حدود سه هفته به مبلغ 14 میلیارد ریال به حساب این عزیزان شد. با عنایت به ورود طرح بیمه پایه و کارآیی مناسب این طرح نوین صندوق بیمه کشاورزی و پرداخت به موقع غرامت به آسیب دیدگان و جبران بخش عمده‌ای از خسارت و عملکرد بالای صندوق بیمه کشاورزی، سطح بیمه دام در این استان در این سال 241 درصد افزایش پیدا کرده است و همچنان روند رو به رشد بیمه‌ای ادامه دارد. گفتنی است صندوق بیمه کشاورزی به عنوان یکی از متنوع‌ترین نظام­های بیمه کشاورزی در جهان، بیش از 150 فعالیت را در زیربخش‌های دامپروری، زراعت، باغبانی و منابع طبیعی زیر پوشش حمایتی خود دارد و عامل خطر زمین لرزه به عنوان یکی از عوامل خسارات قهری و طبیعی در این طرح‌ها زیر پوشش حمایتی این صندوق است.

*رئیس روابط عمومی و بین‌الملل صندوق بیمه کشاورزی

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار 21 آبان 97، کد مطلب: 57627،www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
س.ح75
خدا الهی خیرتون بده این کشائرزها خیلی به کمک احتیاج دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین