پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
جلسه شورای کشت شهرستان لنده به ریاست فرماندار و با حضور اعضای این جلسه در حالی برگزارشد که نگرانی کشاورزان از عملکرد بیمه کشاورزی همچنان ادامه دارد و در این جلسه نیز مسئولان بیمه نیز دفاعیات خود را ارائه کردند.

شعارسال: جلسه شورای کشت شهرستان لنده به ریاست فرماندار و با حضور بخشدار مرکزی، مدیرجهادکشاورزی، بانک کشاورزی و مسئولان و کارشناسان بیمه کشاورزی در محل فرماندار شهرستان لنده برگزارشد.

حکمت الله همتی نژاد در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت زمین های زراعی دیم و آبی در شهرستان لنده گفت: شهرستان لنده دارای شش هزار و 500هکتار سطح زیر کشت می باشد که از این میزان چهار هزار هکتار گندم دیم، دو هزارهکتار جودیم، پانصد هکتارهکتار گندم آبی، پنجاه هکتارکلزا و پنجاه هکتار جودیم است.

وی افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی خاص منطقه ای و کوه پایه ای بودن وضعیت کاشت دیم از سطوح آبی چندین برابر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: جهاد کشاورزی در راستای تسهیل امر کشاورزی و بروز نمودن ادوات کشاورزی از سال های گذشته با فعالیت روزانه بیش از ۴۲ دستگاه تراکتور در حال خدمات رسانی به کشاورزان و باغداران است.

وی در ادامه تاکیدکرد: باتوجه به اینکه هدف دولت ثابت بودن قیمت نان هست به همین دلیل قیمت بذر امسال از پارسال کمتر است.

همتی نژاد اظهارکرد: کشت کلزا درسطح پنجاه هکتار برای اولین بار در سطح شهرستان و با همکاری و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شده است که امیدواریم سایر کشاورزان از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: باتوجه به اینکه نرخ ادوات کشت درسطح ملی مشخص می شود از دهیاران خواست درصورت تخلف حتما به صورت مکتوب به جهاد کشاورزی شهرستان گزارش دهند.

وی در ادامه از بی اعتمادی کشاورزان نسبت به بیمه کشاورزی گلایه کرد وگفت: درهمین راستای اعتماد سازی و باهدف کاهش سطح احتمالی خسارت کشاورزی جهاد کشاورزی اقداماتی جهت ترغیب کشاورزان نسبت به بیمه کشاورزی انجام داده است.

همتی نژاد افزود: جهت سهولت کار کشاورزان امسال بذر اصلاح شده درخود شهرستان باقیمت ثابت کشوری توزیع خواهد شد

در ادامه نیز باقر مشهدی زاده با اشاره به اهمیت بیمه کشاورزی و ضرورت بیمه نمودن محصولات کشاورزی توسط کشاورزان و دامداران گفت: بیمه پشتوانه ای امن برای کاهش میزان خسارت احتمالی است و لذا کشاورزان باید برای کاهش این خسارت ها محصولات خود را بیمه نمایند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان بیمه و بیمه گذاران گفت: یکی از مهمترین چالش های فراروی بیمه کشاورزی بحث بی سوادی بیمه گذاران و عدم توجیه درست مسئولان بیمه در هنگام عقد قرارد های بیمه ای است در حالی که تمام مفاد قرارداد بیمه ای در پشت برگه قرارداد درج شده است.

رئیس بانک کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: ضعف مدیریتی یکی موضوع مهم در کاهش میزان ارزیابی خسارت است به طور مثال: وقتی در بیمه زنبور عسل بیمه گذار قید کرده است در صورتی که حمل زنبور در روز انجام شود بیمه هیچگونه خسارتی پرداخت نمی کند چرا که بهترین زمان برای حمل و جابجایی زنبور و کاهش میزان خسارت شب است و اگر این موضوع رعایت نشود این مبحث در حوزه مدیریتی ضعف به شمار می رود و بیمه گذار قانون نمی تواند خسارتی در قبال این موضوع بپردازد.

در ادامه نیز رضا واحدی ناظر مقیم بیمه کشاورزی در شهرستان های کهگیلویه ولنده با اشاره به برخی مشکلات در حوزه بیمه گری و کشاورزان گفت: متاسفانه عده ای محدود از کشاورزانی که اقدام به بیمه محصولات خود می نمایند به دنبال روش های مختلف برای دور زدن بیمه هستند.

وی افزود: در برخی موارد به خصوص حمله وحوش کار ارزیاب خسارت بیمه به دلیل فقدان آثار حمله وحوش و باتوجه به اینکه می بایست بیمه گذارحتما نسبت به پلاک و گوشواره اقدام نمایند و ارزیاب خسارت نیز آنان را با لیست بیمه مطابقت کند کار کمی سخت است و باید دقت بسیاری صورت گیرد که این موضوع باعث شده است که ارزیابان ما نیز سخت گیر تر باشند.

ناظر مقیم بیمه کشاورزی در شهرستان های کهگیلویه ولنده تصریح کرد: بیمه پشتوانه ای برای مردم و کشاورزان است و لذا مردم برای کاهش میزان خسارت خود رد بخش کشاورزی، دامداری، باغداری می بایست به بیمه اعتماد کنند بیمه نیز برابر تعهداتی که دارد و براساس ارزیابی خسارت حادث شده در یک پروسه زمانی خسارت کشاورزان را واریز خواهد کرد.

دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده در ادامه با قدردانی از کسانی که به فکر کشاورزان و دامداران هستند گفت: توسعه بخش کشاورزی و دامداری و دامپروری از مهمترین ملاک ها و معیارهای توسعه سریع یک جامعه است چرا که نیازمندی های اقشار جامعه را تامین می کنند.

وی دلیل بیمه نکردن کشاورزان را برآورد و کم کردن خسارت کارشناسان بیمه دانست و در ادامه افزود: شرکت فرآورده های نفتی باید سوخت مورد نیاز ادوات کشت شهرستان رافراهم نماید.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: باتوجه به اینکه تراکتورداران تا پاسی از شب کار کشت را انجام میدهند انتظار داریم راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را با آنها داشته باشند.

وی تاکیدکرد: همه ما به خصوص بیمه کشاورزی باید از ظرفیت رسانه ها در جهت آگاهی بخشی و اعتماد سازی کشاورزان به بیمه تلاش کنند و از ظرفیت رسانه در جهت تحقق این امر نهایت بهره را ببرند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس ، تاریخ انتشار: 14آبان1397 ، کدخبر: 112301: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین