پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹
کیهان نیا گفت: بحثی داریم به نام زن امروز، مرد دیروز، منظور این است که زنان امروز با توجه به اینکه وارد اجتماع شده اند و رشد فرهنگی و تحصیلی کرده اند و حتی اگر یک زن خانه دار هم باشد دارای خرد و دانایی شده است که دیگر آن زن دیروز نیست ، و دیگر نمیتوان به دید یک زن سنتی به آنان نگاه کرد . ولی بعضی از مردها متاسفانه هنوز مرد دیروز باقی مانده اند.

شعار سال: سیکل ماهانه و یا به اصطلاح امروزی پریودی در روزهایی از ماه برای بانوان به طور طبیعی رخ می دهد که عوارض ناشی از آن توجه بیشتر مردان را می طلبد . اینکه امروزه با رشد فضاهای اطلاعاع رسانی مناسب و راهکارهای مطرح شده معمولا مردان از این موضوع خجالت کشیده و صحبت کردن درباره عادت ماهانه آن‌ها را معذب می‌کند. اینکه چرا مردان ما نمی خواهند بپذیرند که قاعدگی یک تغییر وضعیت در هورمون های زنان است و باید در این دوران توجه بیشتری به زنان کنند ، سوالیست که علل وجود این بی توجهی را از دکتر کیهان نیا مشاور خانواده پرسیدیم .

کیهان نیا در گفتگو با خبرنگار برنا گفت : بحثی داریم به نام زن امروز، مرد دیروز، منظور این است که زنان امروز با توجه به اینکه وارد اجتماع شده اند و رشد فرهنگی و تحصیلی کرده اند و حتی اگر یک زن خانه دار هم باشد دارای خرد و دانایی شده است که دیگر آن زن دیروز نیست ، و دیگر نمیتوان به دید یک زن سنتی به آنان نگاه کرد . ولی بعضی از مردها متاسفانه هنوز مرد دیروز باقی مانده اند ، مردها آگاهی ندارند که وقتی یک زن از نظر فیزیکی و بدنی دارای یک تحول می شود و دچار خونریزی می شود به شدت روح و روان و رفتار آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابر این مردها پیامدهایی مانند عصبانیت ، حساسیت، زودرنجی ، ناامید ی، یاس و دلمردگی ، دردهای شکمی و.. را در دوره قاعدگی باید بشناسند ، که بخشی از اینها در دوره یائسگی هم اتفاق می افتد . البته در زنها این عوارض متفاوت و بستگی به شرایط جسمی آنان نیز دارد و در روزهایی که درگیر این عوارض هستند متفاوت است .

کیهان نیا در ادامه تصریح کرد: توصیه من به مردان این است که این لحظات را درک کنند و یادشان باشد که زن در این دوره در تعادل روانی مطلق نیست به همین دلیل جزء قوانین ما زنانی که قاضی هستند در دوره پریودی مرخصی دارند و با توجه به اینکه درگیر عوارض ناشی از این دوره هستند قضاوت نمی کنند و رای نمی دهند . این نشان دهنده اهمیت موضوع برای این دوره در زنان است . در توصیه ای که به خانمها می کنم این است که با روشهای مناسب به مردان خود بیاموزند که در تغییر وضعیت روحی و روانی هستند و با ترفندهای لازم به آنها آموزش بدهند که در این دوران نیاز به توجه بیشتری دارند تا واکنش مناسب تری از مردان ببینند.

وی افزود: بر اساس بررسی هایی که در کشورهای پیشرفته انجام شده نمودار بیشترین اختلافات و درگیریهای خانواده ها زمانی بالا رفته که زنان در وضعیت سیکل ماهانه خود هستند. بنابراین مرد باید تاریخ دقیق عادت ماهیانه همسر خودرا بداند وشرایط مناسبی برای گذر زن از این دوران را محیا کند.

این مشاور خانواده در پاسخ به این سوال که وظیفه اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی در مردان بر عهده چه کسانی است گفت: در گذشته زندگی ها خانواده گستر بوده به این دلیل دخترها در کنار مادر آموزش های لازم را می دیدند و پس ها از پدرشان در زمینه های شغلی و ... در پنجاه سال اخیر که خانواده هسته ای شده و دخترها و پسرهای جوان زندگی مستقل را انتخاب کرده اند بسیاری از نکات را نمیدانند بنابراین در درجه اول والدین و در درجه دوم این مسئولیت بر عهده رسانه ها و تلوزیون با ارائه برنامه های نمایشی و آموزشی ومهمتر از همه در کلاسهای مشاوره قبل از ازدواج به فرهنگ سازی و آسیب شناسی اینگونه مسائل بپردازند.زندگی مشترک با احساس و عواطف لذت بخش است، اما روشهای لازم را برای نگهداری و مراقبت از این روابط باید آموخته و در زندگی پیاده کنیم .

در پایان چند نکته مهم که مردان در وضعیت ماهانه همسران خود باید بدانند را ذکر می کنیم :

1. تاریخ دقیق دروه قاعدگی همسر خود را بدانید

2. بفهمید در طول عادت‌ماهیانه چه اتفاقی برای خانم‌ها می‌افتد.

3. کاری کنید احساس خوبی نسبت به خود پیدا کند.

4. طوری رفتار نکنید انگار چندشتان می‌شود.

5. کاری کنید احساس کند همیشه دوستش دارید.

6. در کارها به او کمک کنید.

7. به او آرامش دهید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا تاریخ انتشار 18 آبان 97، کدخبر: 773229، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
م.آ75
اینکه رفتار انسان باید مطابق با زمان باشه واینکه بشر در طول دوران دچار تغییر میشه اما خود واقعی اون ثابت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین