پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در نقد ریاست مجلس گفت: سه مرتبه از رئیس مجلس شکایت کرده‌ام که یک بار محکوم شده است
شعارسال:حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در نقد ریاست مجلس گفت: سه مرتبه از رئیس مجلس شکایت کرده‌ام که یک بار محکوم شده است.

همایش «چالش شفافیت مجلس» که در دانشگاه شریف به همت بسیج دانشجویی برگزار شد. در این همایش محمود صادقی و حاجی دلیگانی دو نماینده مجلس هریک به بیان نقطه نظرات خود در این باره پرداختند.

​حاجی دلیگانی در نقد عملکرد علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی چرا برخی طرح‌ها را از دستور جلسه‌ها را خارج می‌کنید!؟ مگر شما با این ها بستید؟! این نماینده مجس در ادامه در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه چرا به ریاست مجلس ایشان رای دادید گفت: من به ریاست ایشان رای ندادم.

شفافیت از نگاه نماینده مجلس

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع شفافیت گفت: در حال حاضر در موضوع شفافیت سدی در مجلس ایجاد شد که باید شکسته شود. شکستن این سد جز با استقامت و ایستادگی همکاران موافق شفاف سازی در مجلس و همراهی جریان دانشجویی در خارج از مجلس ممکن نیست.

وی ادامه داد: اگر در این مرحله شکست بخوریم ، مخالفان شفافیت همانند مار زخم خورده در برابر شفاف سازی خواهند ایستاد.

حاجی دلیگانی گفت: اگر شفافیت در مجلس اتفاق بیافتد در مابقی بخش‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد. به همین ترتیب اگر جریان مدافع شفافیت در مجلس شکست بخورد در مابقی کشور نیز ناکام خواهد ماند. این در حالیست که شفافیت زیر بنای همه مسائلی کشور است.

وی ادامه داد: مردم حق دارند به عنوان کافرما بدانند کارگران آنها چقدر از بیت المال بر می دارند و اگر این شفافیت ایجاد گردد اعتماد در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد و جز در مقولات دفاعی، چیز دیگری وجود ندارد که قابلیت شفاف سازی نداشته باشد.

تیر شفاف‌سازی در مجلس به سنگ خورده است

حاجی دلیگانی گفت: شفاف سازی باعث فعال شدن نمایندگان مردم خواهد شد تا برای رای دهی به لوایح و طرح‌ها مطالعه بیشتری داشته و با آمادگی بیشتری در مجلس مشارکت داشته باشند.

از جمله اشکالات کنونی مجلس این است که تیر شفاف‌سازی به سنگ خورده است. اما کار جریان‌های دانشجویی نتیجه خواهد داشت. به اعتقاد بنده در کشور یک نهضت شفاف‌سازی شروع شده است. قطع به یقین اگر همه مجامع دانشجویی پشتیبان مقوله شفافیت باشد، قدمی بلند و رو به جلو برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: دورنگی در مجلس زیاد داریم؛ طرحی را با ۱۶۰ امضا به صحن بردیم اما متاسفانه، ۵۹ رای آورد و این یعنی کمال دو رویی.

حاجی دلیگانی ادامه داد: طرحی را به رئیس مجلس دادم که آراء امضا کنندگان منتشر کنیم. اما رئیس مجلس حاضر نشد در این خصوص دستوری بدهد و گفتیم این حق نمایندگان نیست. فعلا هیات رئیسه مانع طرح این بحث شده است.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق برنامه ششم، زمان بررسی ماده ۲۹ برخی می گفتند کلمه «مردم » حذف شود اما ما ایستادگی کردیم تا کلمه مردم در متن قانون باقی بماند.

وی در خصوص حقوق و مزایای دریافتی خود گفت: حقوق بنده ۷ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان است اما هشت دفتر در شهرهای مختلف اصفهان دارم و ۲۵ نفر در دفاتر بنده مشغول به کار هستند که تعدادی از آنها داوطلب هستند. مجموعه ۱۶ میلیون برای اداره دفاتر داده می‌شود. خانه‌ای در اصفهان و خودرو ال-۹۰ دارم.

این نماینده اصولگرا در خصوص سلب آزادی و تهدید برخی نمایندگان در صورت اعلان علنی آراء گفت: من قبول ندارم نمایندگان تهدید می‌شوند. بالاخره در هر کاری ممکن است این نکات پیش بیاید. در CFT گروهی به عنوان مخالف و برخی به عنوان موافق صحبت کردند. اتفاقا اگر آراء شفاف باشد، حالا چند نفر معترض هم اشکالی ندارند. منتها بعضی افراد مسائلی را مطرح می‌کنند که مثلا اگر رای‌ها علنی شود، شورای نگهبان ما را رد خواهد کرد.

وی راجع به هزینه انتخاباتی خود گفت: حوزه انتخاباتی بنده هزینه بالایی ندارد و هم اکنون کسانی در دفتر من داوطلبانه کار می‌کنند. حدود ۱۲۰ میلیون هزینه انتخاباتی بوده است؛ خانه و وام از مجلس نگرفته‌ام و در دفتر کارم می‌خوابم.

دلیگانی در ادامه با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از  شهرداری تهران در دوران باقر قالیباف در مجلس گفت: به این طرح ندادم و نظرم این بود که رای ندهم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار29آبان 97، کدخبر: 826558، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
م.م77
باید فکری به حال ریاست مجلس کرد
تماما به یه دیکتاتور ی تبدیل شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین