پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۳۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
در جلسه علنی صبح امروز( چهارشنبه ۱۱ مهر) و در جریان رسیدگی به لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از بررسی ۲۳ ماده از این لایحه برای ارجاع ادامه بررسی این لایحه در صحن علنی امروز رای گیری انجام شد و در نهایت نمایندگان برای اعمال نظر قوه قضاییه ادامه بررسی این لایحه را به کمیسیون اقتصادی واگذار کردند

شعارسال:در جلسه علنی صبح امروز( چهارشنبه ۱۱ مهر) و در جریان رسیدگی به لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از بررسی ۲۳ ماده از این لایحه برای ارجاع ادامه بررسی این لایحه در صحن علنی امروز رای گیری انجام شد و در نهایت نمایندگان برای اعمال نظر قوه قضاییه ادامه بررسی این لایحه را به کمیسیون اقتصادی واگذار کردند.

این رأی گیری در حالی انجام شد که علی لاریجانی صبح امروز عنوان کرده بود «شورای نگهبان مخالف خواستار توقف بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا در مجلس شده و اعلام کرده که باید نظر قوه قضاییه در این لایحه اعمال و سپس در مجلس بررسی شود در غیراینصورت مصوبات مجلس در شورای نگهبان رد می شود» و نهایتا نمایندگان به این پیشنهاد رئیس مجلس رأی منفی دادند.

در ادامه و پس از اخطار قانون اساسی جهانبخش محبی نیا در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس نسبت به وارد دانستن اخطار محبی نیا به علی مطهری رئیس جلسه اعتراض کرد. حاجی دلیگانی اعتقاد داشت که این موضوع در نشست صبح یکبار مورد رأی گیری و بررسی قرار گرفته و نمایندگان با آن مخالفت کرده اند، لذا رأی گیری مجدد آن مغایر آیین نامه داخلی مجلس است.

زهرا سعیدی مبارکه حواشی امروز پیرامون لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تلخ دانست و به خبرنگار شفقنا گفت: مساله اینجا است که لایحه مبارزه با قاچاق کالا ماه‌ها در کمیسیون اقتصادی و در کمیته مربوطه با حضور متخصصین، مرکز پژوهش ها بررسی شده بود وحتی مقامات قضایی هم در این جلسات حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ضمن اینکه نمایندگان فرصت داشتند و ما این لایحه را به کمیسیون قضایی به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع داده بودیم و منتظر نظرشان بودیم. کسی محدودیتی برای نظر کمیسیون ایجاد نکرده بود این مساله ماه ها در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شده بود و موارد قضایی هم که در این لایحه وجود دارد خود کمیسیون اقتصادی با پیشنهاد نمایندگان حقوقی اضافه کرده بود.

سعیدی با انتقاد از رأی گیری مجدد لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: صبح یکبار رأی گیری کردند و نمایندگان رأی دادند که به کمیسیون قضایی نرود اما بعد از آن دوباره رأی گیری مجدد انجام شد و در یک روز دوبار در رابطه با یک قانون رأی‌ گیری صورت گرفت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس عنوان کرد: بخش اعظم مشکلات ما در کشور به ایراداتی که در قانون قاچاق کالا و ارز وجود دارد باز می گردد و یکی از مواردی آن بحث کامیون داران بود که در ماده ۲۸ آمده بود. من از لایحه‌ای که از کمیسیون اقتصادی آمده بود دفاع می‌کنم و در خصوص اینکه برخی می‌گویند این لایحه را از دستور خارج کردند تا لوایح چهارگانه سریع تر مورد بررسی قرار بگیرد نظری نداریم.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه این لایحه دوباره به کمیسیون باز گردد برای حیثیت پارلمان خوب نیست و باید منتظر ماند تا مجددا در دستور کار قرار بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار11مهر97، کد خبر: 638215،WWW.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
ا.ف75
باید داخل قوه ی مقننه یه تجدید نظر اساسی بشه اینقدر توی این مدت افتضاح به بار اوردن مضحکه ی مردم شدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
نمیدونم چرا این رای گیری ها اصولی انجام نمیشه که بعدش اینهمه حرف پشتش نباشه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین