پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳
فرزند شهید مطهری با تاکید بر توجه ویژه دانشجویان به مبانی نظری شهید مطهری، گفت: اندیشه‌های شهید مطهری؛ رفع کننده معضلات اجتماعی است.

شعارسال: حجت‌الاسلام محمد مطهری ظهر امروز در اولین همایش ملی تربیت مطهر با حضور اساتید و پژوهشگران سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان مازندران، اظهار داشت: همایش تربیت مطهر بسیار اثرگذار در تبیین و تعریف اندیشه‌های شهید مطهری است.

وی افزود: بر اساس اندیشه شهید مطهری، انتقال صرف معلومات به دانش آموزان وظیفه معلمان نیست و باید نقش تزکیه نفس و انتقال اندیشه‌های شهید مطهری را داشته باشد.

فرزند شهید مطهری با اشاره به اینکه آثار شهید مطهری مبنای فکری مناسب برای تجزیه و تحلیل امور‌ جامعه است، تصریح کرد: با مطالعه آثار شهید مطهری، قوه تجزیه و تحلیل انسان‌ها در امور مختلف تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار شهید مطهری قوه تجزیه و تحلیل را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند، افزود: متاسفانه در جامعه امروز درگیر یک سری جملات به ظاهر جذاب بوده که هیچ اثری برای دانش‌آموزان ندارد.

مطهری با اشاره به اینکه داشتن روحیه حقیقت‌جویی و تبیین نظریه ایده‌آلی یکی از شاخصه‌های بارز شهید مطهری است، گفت: روح آزاد‌اندیشی شهید مطهری در صورت تبیین واقعی در دانشگاه‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود.

فرزند شهید مطهری با بیان اینکه شهید مطهری در اجرای امور‌ دینی و عرفی خود کاملا اجرا و سپس آن را در جامعه برای مردم مطرح می‌کرد، افزود: تبیین مبانی تئوری شهید مطهری سبب ماندگاری آثار این شهید والامقام خواهد شد.

وی با تاکید بر مطالعه اندیشه‌های شهید مطهری در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: با تعمق و بررسی در آثار شهید مطهری، معضل بی حجابی و ربا در جامعه رفع خواهد شد.

در این مراسم با حضور مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای فرهنگیان کشور، از کتاب " سایه نبی " به نویسندگی غلامحسین جعفری با موضوع تبیین اندیشه‌های شهید مطهری، امام راحل و مقام معظم رهبری در حوزه علوم انسانی، معلم در تراز جمهوری اسلامی از منظر آن بزرگواران، رونمایی شد.

در پایان این مراسم از مقالات برتر همایش ملی تربیت مطهر با اهدا لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 23 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 1073407 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین