پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
وزیر کشور با اشاره به اینکه صدر تا ذیل پروژه پدیده تخلف بوده است، گفت: در جریان این پروژه، همه سهامداران به حقوق خود دست پیدا خواهند کرد و اگر روزی بنا باشد تا پروژه به فروش برسد، قیمت و منابع این پروژه پاسخگوی پرداخت تمام سهام‌های فروخته شده است.

شعارسال: عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشستی خبری در محل جهاد دانشگاهی مشهد اظهار داشت: وزارت کشور متقاضی شده تا سه استان را به‌عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، آذربایجان‌شرقی، لرستان و کرمان سه استان پایلوت در اجرای اقتصاد مقاومتی هستند.

وی افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی، مقام معظم رهبری تأکید فراوان داشتند و سه جلسه در 6 ماه گذشته گذاشته شده و در این جلسات سران قوه و رؤسای سازمان‌ها، وضعیت موجود را با توجه به مطالعات بسیار خوب و حجیم ارائه کرده‌اند.

وزیر کشور افزود: در دو جلسه اول پیگیری مسائل اجتماعی، مسئولان به بیان موضوعات پرداختند و در جلسه سوم نیز گزارش فعالیت‌های انجام شده را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردیم.

وی با اشاره به نخستین سفر هیئت دولت به مشهد مقدس گفت: در نخستین سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس، مسئله آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه هیئت دولت بود. پس از مشاهده آسیب‌های اجتماعی در شهر مشهد، جلسات متعددی برگزار و تصمیماتی گرفته و پس از آن نیز سازمان کاری معینی تعیین شد.

وزیر کشور تاکید کرد: در این مشکل اجتماعی، تمامی دستگاه‌ها به‌ویژه وزارت کشور، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول باید پای کار بیایند و اجازه گسترش این چالش را ندهند.

رحمانی فضلی با قدردانی از فعالیت‌های استانداری خراسان‌رضوی گفت: استانداری در این باره فعالیت‌های خوبی را انجام داده و در تمامی امور نیز به صورت هماهنگ به انجام فعالیت مشغول است. در جلسه اخیر شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهور، استاندار خراسان رضوی حضور داشت و گزارش ارائه شده توسط وی مورد تشویق قرار گرفت.

وزیر کشور با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در زمینه اعتیاد، حاشیه‌‌نشینی، طلاق و مسائل اخلاقی بسیار حساس هستند و همواره برای پیگیری این موارد به مسئولان تاکید می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با وضیت "مشهد 2017" گفت: این موضوع بسیار با اهمیت است و در رابطه با منابع مالی آن نیز باید تاکید کنم که وزارت کشور متولی تامین اعتبار برای این موضوع نیست اما استاندار می‌تواند با ارائه پیشنهاد و درخواستی از وزارت ارشاد برای منابع مالی کمک بگیرد که قطعاً بنده برای پیشبرد این درخواست در هیئت دولت تلاش خواهم کرد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه مبحث اقتصاد مقاومتی و بررسی آسیب‌های اجتماعی و نقش نیروی انتظامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در اجلاس یک‌روزه استانداران سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های مردمی لازم را به نیروی انتظامی تزریق کنیم و استان‌های کشور باید در این زمینه نقش آفرین باشند. قطعاً فعال‌سازی زیرساخت‌های مردمی در حوزه کمک به نیروی انتظامی، نقش بارزی دارد.

وی در رابطه با سخنانی مبنی بر کاهش اختیارات شهرداری‌ها و شوراها بیان داشت: دولت تدبیر و امید و در راس آن رئیس‌جمهور به شدت معتقد است که کار باید توسط مردم انجام شود و این موضوع را می‌توان در قوانین و مقررات وضع شده چند سال اخیر دولت یازدهم به وضوح دید. تمامی مسائل کشور از قبیل سیاست‌گذاری، بررسی و ارزیابی و نظارت بر عهده حاکمیت و دولت است.

وزیر کشور افزود: در زمینه توجه به مدیریت شهری برای نخستین‌بار در این دولت کمیسیونی تحت عنوان کلانشهرها و با حضور رئیس شورای استان‌ها و شهردار تهران به نمایندگی از شهرداران کشور در حال فعالیت است.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی در رابطه با موضوع شرکت پدیده گفت: صدر تا ذیل پروژه پدیده تخلف بوده است که به‌صورت جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. هم‌اکنون پرونده‌های افراد متخلف جمع‌آوری شده است؛ اما سئوال مشخص این است که در آن زمان مسئولان کجا بودند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع پدیده شاندیز جزو مسائل بغرنج شهر مشهد است، بیان داشت: تمامی فعالیت‌های این پروژه از تملک، جوازات، کاربری و فروش سهام، تخلف بوده است.

وزیر کشور با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات پدیده شاندیز گفت: در حال حاضر مشکلات تملک، جواز، کاربری و سایر مشکلات پدیده رفع شده و دولت تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق سهامداران انجام خواهد داد.

وی ضمن تقدیر از هیئت‌مدیره جدید پدیده شاندیز خاطرنشان کرد: هیچ منفعتی برای هیئت مدیره جدید وجود ندارد و آن‌ها از سر خیرخواهی و لطف این مسئولیت را قبول کرده‌اند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: وزارت کشور با هر کسی که بخواهد در رابطه با این موضوع، افرادی را تحریک کند به صورت جدی برخورد خواهد کرد و برای این کار نیز به استاندار خراسان‌رضوی توصیه‌هایی شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: در جریان این پروژه، همه سهامداران به حقوق خود دست پیدا خواهند کرد و اگر روزی بنا باشد تا پروژه به فروش برسد، قیمت و منابع این پروژه پاسخگوی پرداخت تمام سهام‌های فروخته شده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور متولی این کار نبود گفت: با تصویب دولت، وزارت کشور مسئولیت پیگیری این موضوع را پذیرفت و در این باره دستورات لازم به سازمان‌ها و ارگان‌های خاص را صادر کرده است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: هر امری که اخلاق عمومی و امنیت اجتماعی را به خطر بیندازد با واکنش وزارت کشور و پیگیری‌های جدی این بخش از دولت مواجه می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در زمینه احتمال تغییر نتایج انتخابات مجلس در تبریز خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده رسیدگی به شکایات در شورای نگهبان است اما باید تاکید کرد که از نظر ما در این حوزه هیچ مشکلی نبوده است.

وزیر کشور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر دلیل تغییر استانداران برخی استان‌ها گفت: بنده در وزارت کشور نظام ارزیابی استانداران را برای خود دارم و هرگاه که این نظام ارزیابی، تغییری را خبر دهد، ما آن را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث استانداران هیچ جناح سیاسی و رفاقتی در نظر گرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در بحث تغییر استاندار خوزستان باید بگویم که ایشان از شش ماه قبل تقاضای بازنشستگی و کناره‌گیری خود را به ما اعلام کرده بود و ما نیز برای انجام انتخابات از ایشان درخواست کردیم تا مدتی را صبر کنند.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در زمینه برپایی برخی تجمع‌های غیرقانونی اظهار داشت: با هر اقدام غیرقانونی مقابله می‌کنیم و نگرانی خاصی در این زمینه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده نداریم.

وزیر کشور در مورد عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی درباره مینو خالقی گفت: دستورات لازم در این زمینه به‌صورت محرمانه به نیروی انتظامی برای برخورد با این افراد داده شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت1395، کدخبر: 1073653: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین