پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۷۱۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
طبق دستورالعمل بانک مرکزی از اول آذرماه رمز دوم ایستا و پویا کارت‌های بانکی برای انتقال پول به مشتریان ارائه می‌شود.طبق بخشنامه‌ای که اول شهریورماه به بانک‌ها ابلاغ‌شده بود بانک‌ها فقط می‌توانند تا اول خردادماه از رمز ایستا استفاده کنند پس‌ از آن هیچ بانکی اجازه صدور رمز ایستا نخواهد داشت. این اقدام بانک مرکزی به‌منظور افزایش سطح ایمنی کارت‌های بانکی و با همکاری کاشف صورت گرفته است. طبق مصوبه تنظیم‌شده از سوی بانک مرکزی و کاشف رمز اول حداقل باید چهار کاراکتر و رمز دوم پویا حداقل باید هفت کاراکتر داشته باشد.

شعار سال: اگر بانکی زیرساخت رمزهای پویا در سامانه‌های خود را پیاده‌سازی نکرده باشد و دارندگان کارت به دلیل نبود این زیرساخت متحمل ضرر شوند، جبران این خسارت بر عهده بانک و موسسه اعتباری مذکور است.

رمز دوم ایستا به‌صورت sms برای مشتری ارسال می‌شود که این باعث می‌شود حتی اگر کسی رمز دوم کارت و cvv۲ شما را داشته باشد نتواند از کارت شما برداشت کند.

درصورتی‌که بانک شما رمز دوم ایستا نداشته باشد و به‌صورت فیشینگ یا هر مدل دیگری از حساب شما پولی برداشت بشود، بانک باید خسارت شما یعنی میزان پولی که از حسابتان برداشت‌شده است را به شما پرداخت کند.

طبق بخشنامه‌ای که اول شهریورماه به بانک‌ها ابلاغ‌شده بود بانک‌ها فقط می‌توانند تا اول خردادماه از رمز ایستا استفاده کنند پس‌ از آن هیچ بانکی اجازه صدور رمز ایستا نخواهد داشت. این اقدام بانک مرکزی به‌منظور افزایش سطح ایمنی کارت‌های بانکی و با همکاری کاشف صورت گرفته است. طبق مصوبه تنظیم‌شده از سوی بانک مرکزی و کاشف رمز اول حداقل باید چهار کاراکتر و رمز دوم پویا حداقل باید هفت کاراکتر داشته باشد.

رمز ایستا رمزی است که یک‌بار از سوی دارنده کارت تعیین می‌شود و تا تغییر آن از سوی دارنده کارت ثابت است و برای تمامی تراکنش‌ها از آن استفاده می‌کند. رمز یک‌بارمصرف یا پویا، رمزی است که با درخواست کاربر برای انجام هر تراکنش بانکی توسط بانک تغییر و برای دارنده کارت از طریق ابزارهای نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری ارسال می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی تاریخ انتشار 2 آذر 97، کدخبر: 328237، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
م.آ75
فکر کنم این مکانیزم انتقال پول نیازکند وجو زیر ساختها ی امن در سطح برنامه های تلفن همراه وپیامک هم باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین