پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه گفت: همکاری ایران و ترکیه در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری ابزاری برای آشنایی و ارتباط هر چه بیشتر دو ملت است.
شعار سال: 'ماهر اونال' عصر جمعه طی نشست خبری مشترک با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شیراز بیان کرد: دو کشور ایران و ترکیه شباهت های فرهنگی و هنری بسیاری دارند که این شباهت ها بیانگر نزدیکی فرهنگ دو ملت است.

وی با اشاره به شباهت های فرهنگی دو کشور اضافه کرد: سفر یک سنت حسنه در فرهنگ کشور ایران و ترکیه است و مردم هر دو کشور علاقه زیادی به سفر دارند و بی شک هم افزایی بیشتر فرهنگی امکان عمل به سنت حسنه سفر و آشنایی با فرهنگ های جدید را برای مردم دو کشور فراهم می کند.

اونال افزود: برای همکاری بیشتر فرهنگی و هنری دو کشور ایران و ترکیه، روز بیست و سوم اردیبهشت ماه جاری تفاهم نامه و سند چهارمین نشست کمیته فنی ایران و ترکیه در تهران تنظیم و توسط طرفین امضا شد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اظهارداشت: با امضای این تفاهم نامه همکاری فرهنگی، هنری و گردشگری، کمیته هایی در هر دو کشور تشکیل می شود تا مفاد تفاهم نامه را پیگیری و اجرایی کنند.

وی با اشاره به علاقه و تاسی یحیی کمال شاعر نامی کشور ترکیه به حافظ شیرازی، گفت: حافظ یک شاعر جهانی است که از شهر شیراز برخاسته است و ارتباط بین یحیی کمال و حافظ دو شاعر بزرگ کشور ایران و ترکیه، ارتباط دو تمدن بزرگ است.

اونال بیان داشت: از طریق این ارتباط ها می توان ابعاد مختلف فرهنگ و هنر مشترک دو ملت را شناسایی و تقویت کرد.

** فارس آماده همکاری های فرهنگی و گردشگری با ترکیه

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس هم در این نشست گفت: سفر وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه و هیات همراه به استان فارس و شهر شیراز آغاز هم افزایی فرهنگی دو کشور ایران به ویژه استان فارس با ترکیه است و ما در فارس آماده همکاری در زمینه های مختلف فرهنگی با کشور ترکیه هستیم.

شاپور رستمی افزود: استان فارس با برخورداری از بیش از سه هزار اثر تاریخی ثبت شده، چهار اثر جهانی و بسیاری از ظرفیت ها در ابعاد مختلف گردشگری فرهنگی، طبیعی، پزشکی، مذهبی و تاریخی یکی از استان های موثر در تقویت گردشگری کشور است.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های استان فارس در زمینه گردشگری موجب شده تا توسعه این استان با اولویت توجه به بخش گردشگری دنبال شود.

او اظهارداشت: امیدواریم هم افزایی و مناسبات فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکیه در عرصه بین المللی افزایش یابد و شاهد حضور سرمایه گذاران فرهنگی و گردشگری کشور ترکیه در فارس و شیراز و بالعکس باشیم.

وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه که در راس هیاتی با هدف آشنایی با فرصت‌های سرمایه ‌گذاری گردشگری وارد شهر شیراز شده اند صبح امروز (جمعه) از آثار تاریخی و فرهنگی شهر شیراز از جمله آرامگاه سعدی و حافظ و همچنین حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) دیدن کردند.

تاکنون دو هزار و 866 اثر تاریخی استان فارس در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و چهار یادمان تاریخی و جهانی ایران که در فهرست آثار ثبت شده سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) قرار دارد متعلق به فارس است.

با اندكي تلخيص و اضافات، برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1395، كد مطلب: 82072979، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین