پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
جاذبه هاي گردشگري ايران در نمايشگاه گردشگري اكسپو 2016 آنكارا كه اولين نمايشگاه اكسپو گردشگري پايتخت تركيه است معرفي شد.

شعار سال: در مراسم گشايش اين نمايشگاه معاون وزير فرهنگ و توريسم تركيه، مقامات اتاق بازرگاني تركيه و آنكارا، شهرداري استان قهرمان ماراش، استاندار استان چروم، نمايندگان مجلس و ساير مقامات محلي و حسن صفر خاني رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.

در مراسم گشايش، مدير عامل شركت آتيس برگزار كننده نمايشگاه در خصوص برگزاري اولين نمايشگاه گردشگري آنكارا توضيحاتي ارائه كرد و هدف از برگزاري نمايشگاه را آشنائي مردم و مسئولين آنكارا و نمايندگان كشورهاي خارجي با جاذبه هاي گردشگري تركيه و ساير كشورها دانست.

وي با اشاره به ظرفيت هاي آنكارا به عنوان پايتخت كشور تركيه تداوم برگزاري اين نمايشگاه و توسعه حضور شركت هاي گردشگري تركيه و ساير كشور ها را مورد توجه قرار داد و از حضور ايران به عنوان اصلي ترين شريك نمايشگاه گردشگري تقدير و تشكر كرد.

صفرخاني تقارن بازگشائي نمايشگاه گردشگري اكسپو 2016 آنكارا را با ميلاد امام علي ( ع ) خليفه مسلمين و امام شيعيان تبريك گفت و سپس در خصوص روابط تاريخي و ارزشهاي مشترك فرهنگي ملت ايران و تركيه نكاتي را بر شمرد.

وي گفت: ايران كشوري است با منابع تاريخي و ميراث فرهنگي ارزشمند و جغرافيا و جاذبه هاي طبيعي و گردشگري بسيار كه جزو ده كشور جهان مي باشد و تركيه نيز در ساليان جديد به يكي از قطب هاي گردشگري تبديل شده است و مردم ايران با علاقه مندي به تركيه سفر مي نمايند و سالانه قريب به دو ميليون گردشگر از ايران به تركيه سفر مي كند ولي متاسفانه مردم تركيه به دليل عدم شناخت از جاذبه هاي گردشگري به صورت محدود به ايران سفر مي نمايند.

رايزن فرهنگي ايران با ابراز اميدواري از اينكه برگزاري اين نمايشگاه و حضور ايران در اين رويداد فرصتي براي معرفي ايران باشد، گفت: مي خواهند با معرفي بيشتر ايران و ارائه تسهيلات لازم؛ توسعه زير ساخت هاي گردشگري، ارائه بسته هاي مناسب گردشگري حضور گردشگران دو كشور متوازن شود.

صفرخاني به سفر اخير حسن روحاني رئيس جمهوري كشورمان، و معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي؛ صنايع دستي و گردشگري در روزهاي اخير و گفتگو با رئيس جمهور و مقامات تركيه در خصوص توسعه همكاري ها در زمينه گردشگري و همچنين برگزاري كميسيون مشترك دو كشور با حضور مقامات عالي رتبه و حضور معاون گردشگري ايران و ملاقات با شركت هاي گردشگري در آنكارا گفت: مسئولين ايراني به توسعه روابط بويژه در حوزه توريسم با تركيه اهميت مي دهند.

وي افزود: ايران مي تواند در توسعه صنعت گردشگري از تجارب ارزنده تركيه در زمينه گردشگري استفاده كرده و از حضور سرمايه گذاران حوزه توريسم در زمينه هاي توسعه گردشگري و ساخت هتل در ايران استقبال خواهد كرد.

معاون وزير فرهنگ و توريسم و ساير مقامات تركيه با حضور در غرفه ايران از نزديك با جاذبه هاي گردشگري ايران و شهرها ي ايران و ميراث فرهنگي كشورمان با توضيحات رايزن فرهنگي آشنا شدند.

غرفه 150 متر مربع رايزني فرهنگي با استند ها و بنرهاي بزرگ آثار تاريخي ايران نظير تخت جمشيد، ميدان آزادي، حافظيه، طوس، سي و سه پل اصفهان و عكس هايي از جاذبه هاي گردشگري ايران، كتاب هاي گردشگري به زبان هاي تركي و انگليسي، صنايع دستي و هنري ايران زمين و پخش فيلم معرفي ايران اسلامي تزيين شده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 82045563 (5290550):www. irna. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین