پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: ایجاد سازمان میراث و گردشگری در شهرداری از موازی‌کاری‌ها جلوگیری می‌کند.
شعارسال: احمد حکیمی‌پور با اشاره به لزوم ایجاد سازمانی در شهرداری با موضوع گردشگری، گفت: ایجاد سازمان میراث و گردشگری در شهرداری توسط شورای شهر در حال بررسی است. یک فوریت بررسی این طرح رأی نیاورد اما در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی و کار کارشناسی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از لحاظ قانونی، ایجاد یک سازمان جدید در شهرداری امکانپذیر است، گفت: قرار نیست ساختار جدیدی در شهرداری ایجاد شود که بار مالی و نیروی انسانی جدیدی به شهرداری تحمیل کند. در حال حاضر بخش‌های مختلفی در مدیریت شهری به موضوع میراث فرهنگی و گردشگری می‌پردازند که بسیاری از این فعالیت‌ها دوباره‌کاری و موازی‌کاری است که ما هر هفت مجموعه را تجمیع کرده و سازمان ویژه‌ای در این رابطه تشکیل می‌دهیم.

حکیمی‌پور در خصوص وضعیت خانه‌های میراثی که توسط شهرداری تملک شده‌اند اما هنوز برای آنها طرح و برنامه‌ای پیش‌بینی نشده است مانند خانه اتحادیه و خانه سیمین دانشور و جلال‌آل‌احمد، گفت: مهمترین اتفاق در تملک خانه اتحادیه این بود که با خرید این خانه میراثی، از تخریب و فروش آن جلوگیری شد اما باید برای تک‌تک‌ خانه‌های میراثی، کاربری خاصی تعریف شود که این موضوع در کمیته تخصصی میراث شورای شهر تهران در حال بررسی است.

به گفته رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، برای آنکه این خانه‌ها زنده و پویا شوند باید طرحی در خصوص کاربری این نوع خانه‌ها تعریف شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ سه شنبه 31 فروردین 1395، کد مطلب: 3602543، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین