پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۹۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد: در لایحه بودجه 95، درصدی از محل عوارض صدور پروانه ساختمانی در حساب جداگانه‌ای جمع آوری و به نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص داده شود.

شعار سال: مرتضی طلایی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: شورایاران هرچه جلوتر رفته‌اندگزارش‌های دقیق‌تری ارائه می کنندکه خود پاسخی به انتظارات شورای شهر تهران است.

وی پیشنهاد داد: رویکرد تازه‌ای برای حل معضل بافت‌های فرسوده در پیش گرفته شود و در لایحه بودجه 95 درصدی از محل عوارض صدور پروانه ساختمانی در حساب جداگانه‌ای جمع آوری شود و به نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص یابد.

طلایی با اشاره به اینکه سرانه درآمد منطقه 10 پایین است تأکید کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات این منطقه برطرف شود باید برای کمبود بودجه آن چاره‌ای بیاندیشیم.

وی سپس از پیش بینی بودجه غیرنقد در دل بودجه نقدی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: از شورا تقاضا می‌کنم این رویکرد را در تصویب بودجه 95 تغییر دهد چرا که همه می‌دانیم بودجه غیرنقد پول نیست اما آن را تصویب می‌کنیم و بعد از شهرداری انتقاد می‌کنیم که چرا مطالبات پیمانکاران را پرداخت نمی‌کند.شهردار هم اگر شرایط تهاطر وجود داشته باشد، بدهی خود را پرداخت می‌کند وگرنه همچنان به پیمانکاران و مردم بدهکار باقی می‌ماند.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: با توجه به مشکلاتی که برای نیمه تمام ماندن بزرگراه امام برای این منطقه ایجاد کرده است تکمیل این بزرگراه باید در اولویت پروژه‌های عمرانی سال آینده قرار گیرد.

وی به نقش ترافیکی این بزرگراه در صورت تکمیل پس از بزرگراه امام علی (ع) نیز اشاره کرد.

*تغییرات درتقسیم بندی مناطق 9 و 10

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواستار تغییراتی در تقسیم بندی مناطق 9 و 10 تهران شد و گفت: تقسیم بندی فعلی نیازمند اصلاح است چرا که از بعد درآمدی نیز حائز اهمیت است.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز ضمن تقدیر از ابتکاراتی که شورایاری منطقه 10 برای نخستین بار در ارائه گزارش خود صورت داده است، اظهار کرد: شورایاران به بلوغ خود نزدیک شده‌اند و گزارش‌های پخته‌تری ارائه می‌کنند که شامل رویکردهای فرهنگی و اجتماعی است و پیشنهادهای روشنی برای تصویب در بودجه دارند که باید در مصوبه بودجه سال 95 گنجانده شود.

وی مهمترین مشکل منطقه 10 را در بافت فرسوده اعلام کرد و خواستار برنامه ریزی برای نوسازی این بافت‌ها شد.

احمد دنیامالی دیگر عضو شورای شهر تهران بود که بر ضرورت پیش بینی تسهیلات برای معضل بافت‌های فرسوده تأکید کرد.

پرویز سروری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه شورای شهر هر ساله برای اتمام بزرگراه یادگار امام بودجه پیش بینی می‌کند با این وجود پروژه یادگار امام به کندی پیش می‌رود و جای سوال وجود دارد که با وجود تحقق 100 درصدی درآمدهای شهرداری روند اجرای این پروژه کند است.

دنیامالی در پاسخ به اظهارات خاطرنشان کرد که در بودجه سال جاری تنها 15 میلیارد تومان برای بزرگراه امام پیش بینی شده بود و در لایحه بوجه 95 نیز پیشنهاد 55 میلیاردتومانی قید شده است که در صورت تصویب حدود 100 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل این پروژه در سنوات بعد مورد نیاز است.

سروری در ادامه اظهاراتش از اینکه معضل بافت‌های فرسوده به یک موضوع گفتاردرمانی تبدیل شده و تقریباً امیدی به این مشکل نیست انتقاد کرد و خواستار اهتمام دولت پیش از وقوع فاجعه در این زمینه شد.

*روزی خواهد رسید که شورایاران بودجه را تعیین کنند نه پیمانکاران

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نیز به بیان برخی از مشکلات این منطقه پرداخت و ابراز امیدواری کرد: زمانی فرا برسد که شورایاران دو ماه پیش از پیش بینی بودجه در جلسات مستمر با شهرداری‌های مناطق نیازهای خود را عنوان کنند و مبنای بودجه ریزی شهرداری این نیازها باشد، نه آنچه که پیمانکاران تحمیل می‌کنند.

وی ایجاد آلودگی و بوی نامتبوع به واسطه فعالیت کارخانه آرد در یکی از محلات منطقه 10 را از مشکلات فعلی برشمرد و گفت: در محله تیموری نیز دو قنات قدیمی وجود دارد که باعث ریزش خانه‌ها شده است. ضمن اینکه در محله زنجان جنوبی احداث شبکه فاضلاب نیمه کاره رها شده که باید پیگیری شود.

در خاتمه این دستور جلسه شهردار منطقه 10 نیز توضیحات کوتاهی درباره مشکلات این منطقه ارائه کرد.

عظیمی با بیان اینکه در منطقه 10 حدود 56 میلیارد تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده تخفیف ارائه شده است افزود: با این حال همچنان 52 درصد سطح منطقه را بافت فرسوده فرا گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد کارهای ادامه بزرگراه یادگار امام انجام شده است گفت: تجهیز کارگاه نیز صورت گرفته و ساخت آن در حال پیگیری است.

به گفته شهردار منطقه 10 بنا بر گواهی سازمان استاندارد کارخانه آرد منطقه 10 آلاینده نیست و مشکلی برای فعالیت آن وجود ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار13 بهمن 1394، کد مطلب: 3040367 : www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین