پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
مدیر درآمد و املاک شهرداری بجنورد گفت: حدود 60 درصد از شهروندان شهر بجنورد عوارض نوسازی پرداخت نمی‌کند.

شعارسال: طاهر احمدی اظهار داشت: شهروندان از پرداخت عوارض نوسازی طفره می‌روند این در حالی است که وجوه جمع‌آوری‌شده از این محل درنهایت برای رفاه و عمران خودشان هزینه می‌شود.

احمدی افزود: البته اهرم قانونی برای شهرداری درزمینهٔ وصول این عوارض وجود دارد که قطع انشعاب برق تحت شرایطی، یکی از این‌ها است.

وی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده 12 قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداری‌ها می‌توانند نسبت به قطع اشتراک برق شهروندان بابت بدهکاری عوارض نوسازی اقدام کنند.

مدیر درآمد و املاک شهرداری بجنورد افزود: البته وصول عوارض نوسازی به این شیوه، مربوط به بدهی‌های بالای هفت میلیون ریال و یا بدهکاری چندساله است.

احمدی گفت: شهرداری‌ها ارگانی خودگردان هستند و عوارض نوسازی یکی از منابع مهم برای درآمد این نهاد است بنابراین از شهروندان انتظار می‌رود نسبت به پرداخت این وجوه، کوشا باشند.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری در سال جاری اظهار داشت: با کاهش میزان ساخت‌وساز، درآمدهای شهرداری بجنورد در هشت ماه نخست امسال از محل صدور پروانه ساختمانی به میزان یک‌سوم مدت مشابه سال گذشته افت داشته است.

احمدی تصریح کرد: در هشت ماه نخست امسال، تنها 30 میلیارد ریال از محل صدور عوارض ساختمانی در شهرداری بجنورد درآمد وصول ‌شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری" تسنیم" ، تاریخ انتشار دو شنبه 09 آذر 1394 کد مطلب : 931566 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین