پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
شهردار کرمانشاه گفت: بیشترین منابع درآمدی شهرداری از محل عوارض دریافتی از شهروندان است.

شعارسال : شهردار کرمانشاه اظهار کرد: مطابق بند ۴ مصوبه یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر مبنی بر تصویب پیشنهاد شهردار کرمانشاه برای افزایش تخفیفات توافقات و عوارض شهرسازی، تا پایان سال ۹۴ و در مهلت‌های متفاوت، شهروندان از تخفیفات متفاوت ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

عبدالرضا شعبانی در این باره با اشاره به اینکه چنانچه شهروندان در زمان مقرر به پرداخت عوارض و بدهی شهرداری اقدام کنند از تخفیفات ویژه‌ای به صورت پلکانی برخوردار می‌شوند، گفت: شهروندان برای پرداخت و استفاده از تخفیف عوارض محلی شامل صدور پروانه، تفکیک عرصه و اعیان، توافقات و پذیره ماده صد قانون شهرداری‌ها، با توجه به عدم شمول آن در تغییر تعرفه‌ها در سال ۹۵ فقط تا پایان اسفند ماه امسال مهلت دارند.

وی تأکید کرد: از ابتدای سال ۹۵ تعرفه‌های عوارض و قیمت منطقه‌ای و ضرائب مورد محاسبه و نیز ارز دفترچه معاملاتی املاک و ارزش افزوده افزایش خواهد یافت.

شهردار کرمانشاه هدف از این اقدام را بالا بردن درآمد شهرداری کرمانشاه و تشویق شهروندان برای پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری دانست و افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماههای پایان سال و همچنین برای تقویت بنیه مالی شهرداری در خصوص بهای زمین و شوارع، بدهکاری اشخاص در قالب توافقنامه، چکهای برگشتی، عوارض پروانه ساختمان و حق امتیاز تجاری و همچنین عوارض نوسازی معادل ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

شهردار کرمانشاه بیشترین منابع درآمدی شهرداری را از محل عوارض دریافتی از شهروندان عنوان کرد و گفت: شهرداری هم در راستای تامین درآمد مورد نیاز و اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه و آبادانی بیشتر شهر مطابق تعرفه عوارض محلی خود درآمدهایی را به ویژه از محل ساخت و ساز شهروندان تامین می‌کند.

به گفته دکتر شعبانی، شهروندان کرمانشاهی می‌توانند برای اعمال تخفیف در توافقات و عوارض محلی، از تاریخ مصوبه تا پایان دیماه ۵۰ درصد دفترچه توافقات و از تاریخ اول بهمن ماه تا پایان سال ۳۰ درصد دفترچه توافقات در عوارض پرداختی تخفیف بگیرند.

وی ادامه داد: شهروندان همچنین می‌توانند از تخفیف ۳۵ درصدی نیز در اعمال جایزه خوش حسابی در پرداخت عوارض شامل صدور پروانه، تفکیک عرصه و اعیان و پذیره ماده صد از تاریخ ابلاغ مصوبه تا پایان دیماه و تخفیف ۲۵ درصدی از اول بهمن ماه تا پایان سال بهره‌مند شوند.

شهردار کرمانشاه در پایان تصریح کرد: بر اساس مصوبه یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر، تخفیفات فوق شامل ادارات دولتی و سایر ارگان‌ها و نهادهای خدماتی و خدمات رسان نمی‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت ایلنا ، تاریخ انتشار چهارشنبه 22 مهر 1394 ، کد مطلب : 313404 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین