وی افزود: افزایش جمعیت شهری و افزایش تعدادخودروها، افزایش ترددهای درون شهری و به تبع، ترافیک را به دنبال دارد که معمولا مدیران شهری را مجبور به تصمیماتی برای تعریض و توسعه معابرمی نماید درحالیکه توسعه و تعریض معابر به لحاظ اقتصادی- اجتماعی، محدودیتهای بسیاری را پیش رو دارد.
مهندس لرزنگنه خاطرنشان کرد: توسعه معابر درون شهری سبب می شود تا ضمن عرضه فضای بیشتر برای رانندگی، هزینه سفر کاهش یابد و این امر مشوق استفاده بیشتر از وسایل نقلیه است و چندی نمی گذرد که بازهم ترافیک به معابر باز می گردد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه ادامه داد: تلاش ما بر این است که تا حد ممکن از تعریض معابر و احداث معابر جدید کاسته شود چرا که نتیجه تعریض معابر مقطعی است و مؤثر نخواهد بود ضمن اینکه هویت تاریخی شهرها رفته رفته دستخوش تغییرات تحت تأثیر حکمرانی خودروها بر شهر قرار خواهد گرفت و تضعیف خواهد شد.
وی تصریح کرد: در مقابل به منظور حل مشکلات ترافیکی، باید به ابزارهای مدیریتی درمدیریت ترافیک روی آوردکه یکی از این ابزارها مدیریت و تنظیم جهت حرکت در معابرشهری است.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایران 19، تاریخ انتشار: دوشنبه 1 آذر 1395، کدخبر: 22762، www.irannoozdah.ir