پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۷۱۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش: آموزش پرورش حتما باید از جهات محتوا و مناسب بودن کتاب‌ها نظر بدهد، اما متاسفانه از سوی سازمانه صداوسیما این موضوع رعایت نمی‌شود.
شعارسال:معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش: آموزش پرورش حتما باید از جهات محتوا و مناسب بودن کتاب‌ها نظر بدهد، اما متاسفانه از سوی سازمانه صداوسیما این موضوع رعایت نمی‌شود.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، در خصوص تبلیغات کتاب‌های کمک آموزشی در رسانه ملی گفت: در رابطه با تبلیغات کتاب‌های کمک آموزش و کمک درسی و سایر مواردی که مربوط به امور آموزشی و پرورشی می‌شود مصوبه‌ای را شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته است که تاکید می‌کند این تبلغات باید به تایید آموزش و پرورش برسد.
وی ادامه داد: آموزش پرورش حتما باید از جهات محتوا و مناسب بودن کتاب‌ها نظر بدهد، اما متاسفانه از سوی سازمانه صداوسیما این موضوع رعایت نمی‌شود و از طرف ما اشکال عمده‌ای هم که وارد است این می‌باشد که این تبلیغات اصلا با رویکرد آموزش و پرورش مطابقت ندارد.
حکیم زاده با بیان اینکه در بخش پیش دبستانی و دبستان آزمون دادن مطرح نیست عنوان کرد: دانش آموزان ما در دوران ابتدایی و پیش دبستانی امتحان و نمره ندارند، اما برخلاف سند تحول آموزش ما شاهد تبلیغات تست‌های چهارگزینه‌ای برای این مقطع درسی هستیم، و از نظر ما تبلیغ این کتاب‌ها سم تربیتی هستند.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش مجدد در کارگروهی که تعریف شده بود محتوای این کتاب‌ها را بررسی کرده است و انشاالله قرار است از طرف وزارت خانه پیگیری‌های لازم صورت بگیرد و صداوسیما الزام شود که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا کند.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش تصریح کرد: متاسفانه مجوز انتشار این کتاب‌های کمک درسی را وزارت ارشاد صادر می‌کند و آموزش و پرورش در این باره نقشی ندارد، ما ریکرد‌های مشخصی برای تعلیم و تربیت در دوران ابتدایی و پیش دبستانی داریم و با توجه به این مصوبات که براساس اصول تربیتی تصویب شده این کتاب‌ها تقویت حافظه محوری است و از نظر ما محتوایشان مورد تایید نیست بلکه ضد تربیتی نیز می‌باشد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار6 آذر 97 ، کدخبر: 726712، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
س.ح75
خوب فشار اوردن به دانش اموز برای خرید کار درستی نیست ولی کتاب کمکاموزشی هم بد نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین