پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شده است شرکت هواپیمایی ایرآسیا که تا سال ۲۰۱۲ میلادی پروازهای تهران-کوالالامپور را انجام می‌داد، مجدداً از دوم تیرماه امسال، پروازهای خود را به تهران از سر گیرد.

شعار سال: در راستای ارتقاء پروازهای تهران به بانکوک و کوالالامپور، سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجدداً مجوز انجام 3 پرواز در هفته بین تهران و کوالالامپور و تهران-بانکوک برای شرکت هواپیمایی ایر‌آسیا ‌صادر کرد که از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

بنابر این گزارش مدیرکل گروه اجرایی‌ ‌ایرآسیا‌ایکس در این‌باره به خبرنگاران گفت: گام بزرگی در تهران برداشته‌ایم تا پروازهای مستقیمی به کوالالامپور و بانکوک از طریق ایرآسیا از تهران برقرار کنیم.

«مرانون داتک کامارودین» با بیان اینکه ایرآسیا در سال‌های گذشته پرواز تهران- کوالالامپور داشته است اظهار داشت: تلاش می‌کنیم شرایط را برای سفر ایرانیان به جنوب شرق آسیا تسهیل کنیم؛ برقراری این پروازها موجب گسترش روابط سه جانبه ایران، مالزی و تایلند در حوزه تجاری، سیاسی و گردشگری خواهد بود.

وی اظهار داشت: از سال‌های 2010 تا 2012 میلادی ایرآسیا پرواز مستقیم تهران- کوالالامپور داشت که 230 هزار مسافر با ضریب اشغال 83 درصدی صندلی جابه‌جا می‌کرد.

مدیرکل گروه اجرایی‌ ‌ایرآسیا‌ایکس گفت: از دوم تیر ماه امسال هر هفته 3 پرواز مستقیم تهران-کوالالامپور و تهران-بانکوک و بلعکس ‌با ایرباس 330 -300 انجام می‌دهیم البته برنامه داریم این پروازهای را از تهران روزانه کنیم که امیدواریم طی هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های ایران و شرکای تجاری این ایرلاین در ایران، مسیرهای هوایی خود را از ایران به کشورهای خارجی توسعه دهیم.

وی ابراز داشت: نرخ ویژه از 199 دلار برای سفرهای یکطرفه در دو مسیر تهران به کوالالامپور و بانکوک در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل گروه اجرایی‌ ‌ایرآسیا‌ایکس اظهار داشت: در راستای ارتقاء فعالیت تجار ایرانی با کشورهای آسیایی، تلاش می‌کنیم پروازهای خود را از تهران علاوه بر تایلند و اندونزی، به چین، استرالیا، ژاپن و فیلیپین ارتقا دهیم.

وی گفت: گروه ایرآسیا روزانه 900 پرواز در آسیا و استرالیا انجام می‌دهد، ما به ‌17 نقطه در کشور چین پرواز داریم.

وی با بیان اینکه متوسط سن هواپیمای ایرآسیا زیر 5 سال است، اظهار داشت: 200 فروند ایرباس شامل 170 فروند ایرباس 320 و 30 فروند ایرباس 330-300 در ناوگان ایرآسیا فعال است.

مدیرکل گروه اجرایی‌ ‌ایرآسیا‌ایکس افزود: فعالیت خود را با دو فروند بوئینگ 737  قدیمی و جابه‌جایی 250 هزار مسافر در سال آغاز کردیم و امروز سالانه 57 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنیم.

وی بیان کرد: دلیل اصلی که سال 2012 میلادی پروازهای خود را به تهران‌ کنسل کردیم تغییرات ناگهانی نرخ ارز بود که ادامه کار را برای ما از نظر صرفه اقتصادی با مشکل مواجه کرده بود؛ البته تحریم‌‌ها هم موجب بروز تغییراتی در نرخ ارز شد و بدان دلیل که هزینه‌های ایرلاین‌ها، ارزی است، این نوسانات ارزی شرایط کار را برای ما در ایران مشکل کرد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس نیوز، تاریخ انتشار 25 فروردین 1395، کد مطلب: 13950225000695: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین