پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۱۷۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷
وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه پس از اجرایی شدن برجام مذاکرات فشرده برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی شتاب بیشتری گرفته،‌ از اعزام 24 رایزن بازرگانی توسط این وزارتخانه برای رصد تحولات اقتصادی و بازرگانی کشورهای هدف، خبر داد.

شعار سال: محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از ظهر شنبه در همایش «برجام و اقتصاد مقاومتی: فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» که با حضور تعدادی از سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در وزارت امور خارجه برگزار شد، اولویت‌های همکاری اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف را تشریح کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور پس از اجرایی شدن برجام افزود: افزایش امیدواری برای سرمایه‌گذاران و در نتیجه رشد اقتصادی و اشتغال در کنار قابلیت برنامه ریزی و افزایش بهره‌وری صنعتی از جمله آثار مهم برجام می‌باشند.

وی با اعلام سفر 791 مقام دولتی صنعتی و تجاری خارجی به همراه 2045 شرکت خصوصی به کشور اظهار داشت: فقط در بخش صنعت، معادن و تجارت حدود 190 تفاهمنامه با شرکت‌های دولتی و غیر دولتی خارجی به امضاء رسیده است.

نعمت زاده گفت: پس از اجرایی شدن برجام مذاکرات فشرده برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی شتاب بیشتری گرفته است.

وی اظهار داشت: به منظور رصد تحولات اقتصادی و بازرگانی کشورهای هدف، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای 24 کشور رایزن بازرگانی تعیین و اعزام کرده است.

نعمت‌زاده در پایان سخنان خود ضمن بیان چشم‌انداز همکاری‌های بین دو وزارتخانه، خواستار هم‌افزایی هر چه بیشتر برای تسهیل ارتباط تجار و سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه ایرانیان مقیم خارج با نهادها و بنگاه‌های اقتصادی داخلی شد.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین