پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: اراضی کشاورزی و باغی البرز به شدت مورد هجوم خلافکاران قرار گرفته است و برای جلوگیری از آثار مخرب آن باید اقدامات لازم انجام شود.

شعار سال: سیدمجید موسوی در مراسم روز جهانی خاک که دوشنبه 12 آذرماه در کرج برگزار شد گفت: استان البرز 68 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، 15 هزار هکتار جنگل، 374 هزار هکتار مرتع و بیش از 45 هزار هکتار بیابان دارد. 38 هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد که از آن سالانه 910 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: 24 هزار و 430 هکتار هم باغ در استان وجود دارد که از آن 483 هزار تن محصول به دست می‌آید؛ علاوه بر این سالانه 453 هزار تن هم محصولات دامی در البرز تولید می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه خوب البرز در کشور خاطرنشان کرد: برای حفظ این جایگاه خوب کارهایی چون تجهیز اراضی سنتی، توسعه کشاورزی مستقیم، حفظ کاربری اراضی، اجرای طرح مطالعاتی تهیه اطلس خاک استان البرز، ترویج کودهای آلی و بیولوژیک و توسعه کشت در اراضی شیبدار در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی افزود: طرح مطالعاتی حاصلخیزی خاک در 68 هزار هکتار از اراضی استان البرز هم اجرا شده که در آن میزان حاصلخیزی در نقاط مختلف استان مشخص شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 12 آذر 97، کد مطلب: 97091205524، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
س.ح75
یک عده سودجو با این ارشون نه تنها به همه و خودشون اسیب میزنن بلکه به نسل بعدی هم اسیب میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین