پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۷۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: دولت اراده‌ای بر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ندارد و موافق خصوصی‌سازی نیست.
شعارسال: امیر عابدینی درباره تأکید وزیر ورزش و جوانان بر خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: پیش از این هم چندین بار برای واگذاری باشگاه‌های سرخابی اقداماتی صورت گرفته بود ولی هیچ‌گاه به مرحله عمل نرسید.

وی ادامه داد: در آخرین مرحله واگذاری سرخابی‌ها که صورت گرفت محمود گودرزی که آن زمان وزیر ورزش بود اعلام کرد من مخالفتی با واگذاری ندارم. وزیر اقتصاد و دارایی هم اعلام کرد ما هم مشکلی نداریم و می‌توان این دو باشگاه معروف را واگذار کرد، چطور شد که واگذاری صورت نگرفت؟ چه کسانی مخالفت کردند؟ آیا کسانی غیر از معاونین رئیس‌جمهور مثل اسحاق جهانگیری اجازه ندادند سرخابی‌ها واگذاری شوند، بعد هم مخالفت را گردن وزارت اطلاعات یا سازمان بازرسی انداختند.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس یادآور شد: دولت اراده واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را ندارد. نظرات کارشناسی برخی دوستان را ملاک قرار می‌دهند و اجازه نمی‌دهند که این دو باشگاه واگذار شوند. البته من اصلاً ناراحت نیستم که این اتفاق رخ نداده است چون اگر رخ می‌داد بدون تردید شاهد جنجال‌های مختلفی بودیم که نهایتاً به این نقطه می‌رسیدیم که واگذاری به بخش خصوصی اشتباه بوده است.

وی افزود: الان در خبرها می‌شنوم که قیمتی را بر روی این دو باشگاه گذاشته‌اند که در حقیقت می‌خواهند واگذاری صورت نگیرد. در تمام دنیا باشگاه‌ها را پنج ساله واگذار می‌کنند آن هم برای افرادی که دستی بر آتش فوتبال دارند ولی اینجا به شکلی دیگری عمل می‌کنند.

عابدینی خاطرنشان کرد: من متحیر مانده‌ام که چگونه برای فروش باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان را به عنوان پایه مبلغ قرار داده‌اند. اگر برند معنوی این دو باشگاه را قصد دارند بفروشند هر چقدر بگویند می‌ارزد ولی حقیقت این است که سرخابی‌ها متعلق به مردم هستند. مردمی که سال‌ها پای این دو باشگاه ایستاده‌اند و همچنین پیشکسوتانی که خون دل خورده‌اند تا استقلال و پرسپولیس برای مردم باقی بمانند.

وی تأکید کرد: دولت چه امکاناتی به این دو باشگاه داده است؟ آیا بازیکنان درون تیم‌ها دارای قیمت افزاینده هستند یا اینکه نه قیمتی کاهنده دارند. مثلاً یکی از این باشگاه‌ها می‌گوید که من ۱۰ بازیکن دارم که ارزش آنها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است و به دیگر افتخارت و جام‌هایی که در ویترین خود دارد اشاره می‌کند ولی حقیقت این است که هیچ‌کدام از دو باشگاه بازیکن و مربی ندارند که قیمت آنها ۱۰ میلیارد تومان باشد. به بازیکنان خارجی هم بدهکارند. تنها برانکو ایوانکوویچ است که به بار معنوی پرسپولیس افزوده است ولی به او هم بدهکار هستند.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس یادآور شد: برند باشگاه پرسپولیس و همچنین استقلال متعلق به مردم و پیشکسوتان است. به‌خاطرِ این مردم نباید قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان را روی آنها گذاشت دولت که فقط برای این باشگاه‌ها بدهکاری به ارمغان آورده است چرا این مبالغ هنگفت در هنجارسازی هزینه نمی‌شود. دولت می‌تواند استقلال و پرسپولیس را ۱۰ ساله واگذار کند و بعد از پنج سال از سال ششم سالیانه ۲۰ درصد از سود این دو باشگاه را دریافت کند ولی این کار هم انجام نمی‌دهد و می‌خواهد دو باشگاهی که ساختارهای کاملی ندارند را به قیمتی هنگفت بفروشد.

وی اظهار کرد: برفرض که این دو باشگاه با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به مرحله فروش رسیدند من به‌عنوانِ خریدار وارد می‌شوم تا باشگاه پرسپولیس را بخرم، اولین سؤال این است این پول را از کجا آورده‌ای؟ اگر بگوییم می‌خواهیم با تسهیلات بانکی باشگاه پرسپولیس را بخریم می‌گویند حق ندارید از پول دولت یک برند دولتی را خریداری کنید. اگر بگوییم این پول ارث پدری است می‌گویند خمس آن را پرداخت کرده‌اید! این رفتاری که می‌شود کاملاً گویای آن است که بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تصنعی است.

عابدینی یادآور شد: هوادارانی که با عشق و هیجان به فوتبال ایران بها می‌دهند حاضر هستند در شرایط سخت اقتصادی نان جان‌کندن روز و شب‌شان را در استادیوم‌ها هزینه کنند. عاشق تیم‌شان هستند و با همه وجود از آنها حمایت می‌کنند و باید بپذیریم مالک حقیقی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال مردم هستند. بحث خصوصی‌سازی موضوعی است که به نتیجه نمی‌رسد چون همان زمان که این دو باشگاه از سازمان مستضعفان به تربیت بدنی و سپس به وزارت ورزش رسید دولت خرجی برای این دو باشگاه نکرد، فقط بدهی روی بدهی گذاشت و از طریق درآمدهایی که خود این دو باشگاه ایجاد کردند سعی کرد آنها را اداره کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 14 آذر 1397 ، کدخبر: 331235 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
م.م77
واقعا مردن رو چی فرض کردم هر چند سال یه بار این موضوع خصوصی سازی این دو تیم رو نمایشی میکشن وسط
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
م.آ75
به نظرم بحث خصوصی سازیاصلا برای مسئولین تبین نشده که اکراین کار انجام میشد ماشاهد کار های موثری در این زمینه می شدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
س.ح75
دولت فقط اذیت میکنه ما رو
هیچ نفعی ندارن واسه ما
توهم شیرین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
1
در ورای واژه ی اغواگر خصوصی سازی ، توهم شیرین و خیالی وجود دارد که مردم تصور میکنند قرار است بخشی از اموال عمومی و سهام شرکتها به ایشان برسد ! و به همین خاطر زیاد با آن مخالفت نمیکنند . غافل از اینک مردم مظلوم در این بین هیچ سهم واقعی ندارند و همه سهام و منافع ، به گروههای خاص و شرکای پشت پرده بسیاری مدیران منحرف میرسد .

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

http://shoaresal.ir/fa/news/175747/آلومینیوم-المهدی-و-طرح-هرمزال-دوباره-روانه-میز-فروش-می‌شود
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
جالب بود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین