پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۷۳۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
بررسی گزارش رتبه بندی بانک ها بر اساس سود(زیان) انباشه ، گویای واقعیات جالبی است. در بین بانک های کشور ، «بانک پاسارگاد» که آماج بی رحمانه ترین انتقادات بخاطر حق گویی و طرح مباحث کارشناسانه در خصوص استاندارد سازی شاخص های اعلام شده توسط بانک مرکزی قرار گرفته و نماد معاملاتی آن بسته مانده ، با 13270 میلیارد ریال، بیشترین میزان سود انباشته را دارد. پس از این بانک، «بانک پارسیان» با 3287 میلیارد ریال و «بانک انصار» با 2574 میلیارد ریال در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.
شعار سال : نمی توان انکار نمود که در حال حاضر ، بانک ها اوضاع نابسامانی دارند و چنان در بستر بیماری افتاده اند که با ده ها مُسکن، توانایی برخواستن ندارند. در این بین ، شاهد حملات مغرضانه اما کور برخی از جریانات به بانک های خوب کشور هستیم. افراد و گروه هایی که با تمرکز بر شرایط نچندان خوب صنعت بانکداری کشور، قصد ماهی گیری از آب گل آلود موجود را داشته و اغراض و تسویه حساب های شخصی خود در قالب بهانه گیری هایی چند و بدور از کمترین اطلاع از واقعیات آشکا و پنهان داستان،رواج می دهند.برای روشن تر شدن داستان، اقدام به ارایه جدول رتبه بندی بانک ها بر اساس میزان سود و زیان انباشته شده می گردد. اما کدام بانک بیشترین سود و یا زیان انباشته را دارا است؟!
به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز ، بانک های کشور همگام با اقتصاد، گام به گام به سمت رکود حرکت کردند و با اصرار بر سیستم ناصحیح بانکداری ، شاهد آب شدن سود و متاسفانه در برخی از بانک ها، شاهد انباشته شدن زیان هستیم.
در بین بانک های کشور ، «بانک پاسارگاد» که مدت های مدیدی است نماد معاملاتی آن بسته مانده و بشکلی مغرضانه آماج حملات افراد و گروه های معلوم الحال و در عین حال فرصت طلب قرار گرفته است، با 13270 میلیارد ریال، بیشترین میزان سود انباشته را دارد. پس از این بانک، «بانک پارسیان» با 3287 میلیارد ریال و «بانک انصار» با 2574 میلیارد ریال در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.
اما بانک بزرگی چون « تجارت » 262 درصد سرمایه خود ، زیان انباشته دارد و به همراه بانک های «صادرات»، «دی»، «گردشگری» و «پست بانک» مشمول ماده 141 قانون تجارت هستند و در صورت عدم امکان افزایش سرمایه ، عملا ورشکسته محسوب می شوند. بیشترین مبلغ زیان انباشته را «بانک تجارت» دارد ولی از منظری دیگر، « بانک دی » بیش از 10 برابر سرمایه خود، زیان انباشته در حساب های خود می بیند که در نوع خود شاهکار است.



شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از فضای مجازی (کانال تلگرامی مجمع فعالان اقتصادی)
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین