پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
بیش از يك میلیون تن از خوراک دام اروپا با یک افزودنی خوراک دام تراریخته كه ممنوعيت مصرف داشته و مجوز نداشته و احتمالاً نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم می باشد، آلوده شده است.
شعار سال : بیش از يك میلیون تن از خوراک دام اروپا با یک افزودنی خوراک دام تراریخته كه ممنوعيت مصرف داشته و مجوز نداشته و احتمالاً نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم می باشد، آلوده شده است.
به نوشته روزنامه فرانسوی "لوموند" در نامه ای که توسط مقامات هلندی منتشر شده است اظهار شده است که ٨ تن افزودنی ویتامین B2 که با نام ریبوفلاوین شناخته می شود و با سلول تراریخته باکتری Bacillus subtilis تولید شده، بین ماههای آپریل تا ژوئن در لهستان، ایتالیا و هلند برای استفاده در خوراک طيور، خوک و گاو فروخته شده است. این افزودنی توسط شرکت چینی Shandong تولید شده و توسط شرکت هلندی Trouw Nutrition توزیع شده است.
در ماه سپتامبر، کميسيون اروپا مجوز اين افزودنی را لغو کرد و دستور داد که کل این افزودنی تا ١٠ نوامبر از بازار جمع آوری شود. این دستور پس از آن صادر شد که اداره ایمنی مواد غذائی اروپا اعلام کرد "مصرف این افزودنی توسط گونه های هدف، مصرف کنندگان، کاربران و محیط زیست بخاطر وجود ژن های تراریخته مقاوم به آنتی بیوتیک ها که از لحاظ انسانی و دامپزشکی حائزاهمیت می باشد، می تواند خطرناک باشد."
مقامات هلندی گفته اند که از ٨٠٠ هزار تن تا ١/٦ میلیون تن خوراک دام با این افزودنی آلوده شده و ٢٥٠٠ کیلوگرم از این افزودنی توسط دام های لهستانی مصرف شده است. سخنگوی کمیسیون اروپا در گزارشی اعلام کرد که یک سیستم هشدار سریع برای مواد غذایی و خوراک دام در این زمینه صادر شده است.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از انجمن خوراک دانه داران و آبزیان
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین