پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۷۴۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
سفیر جدید ایران در پکن هدف اصلی خود را گسترش و توسعه روابط با کشور چین دانست.
شعار سال : باتوجه به شرایط کنونی ایران در عرصه بین‌المللی، چند سفارتخانه ایران در برخی از کشورهای مهم از جمله چین ماه‌ها بود که بدون سفیر اداره می‌شد.

پس از برکناری سیف از ریاست بانک مرکزی، عبدالناصر همتی سفیر سابق ایران در چین که دو هفته از حضورش در چین می‌گذشت، برای ریاست بانک مرکزی به تهران بازگشت؛ این در حالی بود جانشینی برای سفیر ایران در چین انتخاب نشده است.

چین بزرگترین خریدار نفت ایران است و این کشور دومینمقصد صادراتی کالاهای ایران است و واردات کشورمان ازچین با 7 میلیارد و 385 میلیون دلار در رتبه نخست قرار دارد و به نوعی چین شریک نخست تجاری ایران و استراتژیک ایران به حساب ‌می‌آید.

پس از ماه‌ها بی‌سفیری، به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب ریاست جمهوری، محمد کشاورززاده به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین منصوب شد و طی روزهای آینده عازم محل ماموریت می شود.

کشاورززاده که تا امروز دستیار وزیر و مدیرکل آمریکا وزارت خارجه و پیش از آن نیز سفیر ایران در کشورهای ونزوئلا و ازبکستان بوده است.

محمد کشاورززاده سفیر جدید ایران ، عنوان کردانشاالله این هفته عازم کشور چین هستم وهدف اصلی‌ام توسعه روابط با این کشور در این وضعیت تحریم‌ها علیه ایران است؛ البته هدف اصلی همه کارمندان وزارت خارجه نیز توسعه روابط با سایر کشورها است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از وبسایت الف ، تاریخ انتشار:18 آذر 1397 ، کدخبر: 3970917168،www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
س.ح75
من نمیفهمم دیگه بیشتر از این چقدر میخایم با چین روابط اقتصادی داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین