پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
ترکیب واقعیت مجازی همراه با فناوری‌های دیگر مانند فتوگرامتری و ضبط ویدئوهای ۳۶۰ درجه، باعث شده بدون ترک مبلتان، عملا به تمام مقاصد در سراسر جهان و فراتر سفر کنید. در این مقاله هشت مورد از بهترین مقاصد و تجربیات توریستی واقعیت مجازی (VR) را بررسی بیان می‌کنیم.

شعار سال: ترکیب واقعیت مجازی همراه با فناوری‌های دیگر مانند فتوگرامتری و ضبط ویدئوهای ۳۶۰ درجه، باعث شده بدون ترک مبلتان، عملا به تمام مقاصد در سراسر جهان و فراتر سفر کنید. در این مقاله هشت مورد از بهترین مقاصد و تجربیات توریستی واقعیت مجازی (VR) را بررسی بیان می‌کنیم.

۸. تجربه گراند کانیون: این تور به شما اجازه می‌دهد در یک قایق موتوری مجازی، پارک گراند کانیون را بپیمایید. با انتخاب روزی آفتابی یا شبی مهتابی توسط شما این تور مجازی آغاز می‌شود و با امکان کنترل سرعت موتور قایق تجربه‌ای شگفت‌انگیز خواهید داشت. وقتی که در حال طی کردن مسیر رودخانه هستید، می‌توانید از مناظر و صداهای ایجاد شده توسط حیوانات وحشی لذت ببرید. حتی می‌توانید در حال حرکت در رودخانه به ماهی‌های مجازی غذا بدهید. شما می‌توانید در نقاط مختلف توقف، در استراحتگاه‌های مختلف از مناظر دیدن و استراحت کنید.

۷. واقعیت: واقعیت یک برنامه سفر VR است که به کاربران اجازه می‌دهد محیط‌های دنیای واقعی را اسکن و مدل‌سازی کنند. محیط‌ها فقط عکس‌های ۳۶۰ درجه‌ای نیستند، آن ها مکان‌هایی هستند که با تجهیزات تخصصی اسکن می‌شوند و امکان ارائه همه جانبه را در واقعیت مجازی فراهم می‌کند. کاربر می‌تواند با کنترل‌کننده‌هایVR محیط‌ها را جابه‌جا کند و با چرخش آنها از همه جهات محیط اطراف را نظاره کند. وقتی که محل مورد نظر خود را یافتید به سادگی می‌توانید در نقشه مجازی جهان ضربه بزنید و فورا در منطقه عجیب و غریبی فرود آیید. یکی از جالب‌ترین مکان‌های موجود، سلول یک زندانی در زندان مشهور آلکاتراز است. وقتی که به سلول وارد می‌شوید، یک راوی نامرئی تجربیات خود را روایت می‌کند؛ زندانی که به موزه تبدیل شده و تجربه آموزشی بسیار ارزشمندی را برای شما فراهم می‌کند.

۶. تیتان‌های فضایی ۰/ ۲: تیتان‌های فضایی یکی از اولین تجربه‌های دنیای مجازی بود که به دیده شدن بسیاری از پتانسیل‌های VR کمک کرد. این اپلیکیشن یک تم پارک را از طریق سیستم خورشیدی و بیشتر از آن فراهم می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد سرعت آن را کنترل کند. Factoids در مورد تمام سیارات و قمرها در طول سفر است که اطلاعاتی نظیر فاصله‌ها و اندازه‌هایشان و دیگر مباحث مورد علاقه را ارائه می‌دهد. حس کردن اندازه واقعی سیاره‌ها و قمرها حقیقتا هیجان‌انگیز است و به فرد چشم‌انداز منحصربه‌فردی ارائه می‌کند که به جز فضانورد بودن قادر به درک این احساس نخواهید بود.

۵. واقعیت مجازی اورست: وقتی واقعیت مجازی اورست منتشر شد، شامل برخی از عناصر جالب تعاملی کوهنوردی و همچنین برخی از تصاویر مستند بود که به شما حسی به‌عنوان شرکت‌کننده و نه فقط بیننده القا می‌کرد. به‌رغم برخی از محتواهای نوآورانه، به نظر می‌رسد این تجربه بیش از حد ازسوی سایت‌های فناوری آنلاین بررسی شده بود. برخی از کاربران قیمت این برنامه را با توجه به محتوای ابتدایی آن بسیار بالا توصیف کرده‌اند. خوشبختانه سازندگان واقعیت مجازی اورست صدای انتقاد کاربران را شنیدند و قیمت محصول را کاهش دادند و به آپ برنامه‌های جدید اضافه کردند تا ارزش افزوده برنامه بهتر شود.

۴. واقعیت مجازی موزه هنرهای زیبا: اگر تا به حال در آرزوی دیدن موزه بدون محدودیت و با سرعت دلخواه بوده‌اید و دوست داشته‌اید بدون هیچ نگرانی به آثار هنری نزدیک شوید؟ برنامه واقعیت مجازی موزه هنرهای زیبا برای شما بسیار مناسب است. با استفاده از دقیق‌ترین اسکنر‌ها برخی از معروف‌ترین نقاشی‌ها و مجسمه‌های جهان را در این برنامه رایگان که دارای محتوای آموزشی شگفت‌انگیز است را قادر خواهید بود، ببینید. حتی از طریق این برنامه رد قلم موی مونتی را روی تابلو نیلوفرهای آبی می‌توانید مشاهده کنید یا مجسمه میکل آنژ را به‌صورت ۳۶۰ درجه خواهید دید.

۳. theBlu: شنا و غواصی در دریا بدون سرمایه‌گذاری و خرید تجهیزات گران‌قیمت یا رفتن به کلاس‌های غواصی و تنها در اتاق خودتان و فقط با وارد شدن به برنامه قادر به انجام این کار خواهید بود. TheBlu مجموعه‌ای از تجارب زیر آب، مبتنی بر واقعیت مجازی است که باعث می‌شود به شما این احساس دست دهد که در یک آکواریوم بزرگ و واقعی هستید.

۲. مقاصد: این برنامه به شما اجازه می‌دهد به اطراف بروید و از مکان‌های مجازی ایجاد شده و محلی بازدید کنید. این مقاصد می‌توانند شامل نقاط دیدنی از جمله Tower Bridge لندن و قسمت‌های اسکن شده مریخ توسط ناسا یا مکان‌های مجازی که برای بازی Skyrim ساخته شده است، باشند. امکاناتی نیز اضافه شده که به کاربران دسترسی می‌دهد تا با دیگر کاربران تعامل داشته و مقاصد جدیدی برای بازی نیز ایجاد شده است.

۱. واقعیت مجازی گوگل ارث: گوگل قبلا از طریق واقعیت مجازی با ابزار نقاشی Tiltbrush که بسیار سرگرم‌کننده بود، شناخته شده است. گوگل ارث اجازه می‌دهد تا خانه خود را از فضا ببینید و عملا بتوانید در حیاط پشتی یا پشت بام منزلتان قدم بزنید. گوگل ارث به شما قدرت می‌دهد تا موقعیت قرارگیری خورشید را جابه‌جا کنید و مقیاس هر چیزی را درآورید یا آن را اداره کنید. می‌توانید با واقعیت مجازی گوگل ارث از بالای برج ایفل مناظر اطراف و خیابان شانزه لیزه را مشاهده کنید. با این تکنولوژی‌ها ساعت‌های مفرحی را برای خود فراهم کنید و مانند سوپرمن به هرجایی که می‌خواهید پرواز کنید. سطح جزئیات برنامه بسیار بالاست و مقاصد گردشگری بی‌نظیری با جزئیات شگفت‌انگیز مانند روستاهای بکر و دورافتاده یا مناطق مشهور توریستی پیش روی شماست.

هم اکنون با مرور این هشت برنامه شما قادر خواهید بود به سراسر دنیا سفر کنید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 18 آذر 97، کد مطلب: 3472551، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین