پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
معاون امور فضای مجازی در دادستانی کل کشور از فیلترینگ تلگرام دفاع کرده و آن را موفقیت‌آمیز خوانده، اما تأکید کرده که پشتیبانی‌های دولتی از پیام‌رسان‌ها کافی نبوده است.

شعار سال: جواد جاویدنیا تأکید کرده: در همان برهه‌ای که تلگرام فیلتر شد، حجم عظیمی از مردم - به گفته یک عضو شورای‌عالی فضای مجازی، روزانه 800هزار نفر - وارد شبکه‌های اجتماعی داخلی شدند و این امر باعث شد که پیام‌رسان‌های داخلی با اشکالات خود آشنا شوند.

جاوید‌نیا گفت: «باید فرهنگسازی‌ شود که مردم انتظار خود را در ابتدا از شبکه‌های اجتماعی داخلی پایین‌تر آورده و از آن حمایت کنند. انتظاری که در مردم ایجاد شده، درست نیست.‌ نباید یکباره از نرم‌افزاری که عمر یکساله دارد، انتظار داشته باشیم مانند تلگرامی که شش سال فعالیت می‌کند، توانایی داشته باشد.» معاون دادستانی کل کشور در نهایت نتیجه گرفته، با آن فشاری که به واسطه فیلترینگ وارد شد، نرم‌افزارهای داخلی رشد کردند و اکنون مدیران پیام‌رسان‌های داخلی بیان می‌کنند که می‌توانیم حجم بیشتری از مخاطب را پاسخگو باشیم. او حمایت دولتی از پیام‌رسان‌ها را یک رویه معمول در تمام دنیا دانسته و تأکید کرده است: «صنعت شبکه‌های اجتماعی هر کشوری که بتواند کل آن کشور را پوشش دهد، بدون کمک‌های دولت شکل نگرفته و هرجایی که موفقیتی بوده، حتی در خود آمریکا، با حمایت دولت این کار انجام شده است. وقتی ظرفیت فضای مجازی به یک سقف خاص می‌رسد، در همه کشورها حمایت‌هایی ازجمله پهنای باند، سرور و غیره صورت می‌گیرد.» او با اشاره به اینکه حمایت‌ها کافی نیست، تأکید کرده: «تلگرام سه هزار سرور برای ایرانی‌ها دارد. درحالی‌که‌ بنا به ارزیابی‌های صورت‌گرفته برای آنکه سرویسی بتواند مانند تلگرام پاسخگو باشد، باید حداقل معادل ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه و امکانات داشته باشد.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ 18 آذر 97، کد مطلب: 40294


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین