پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۱۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
اما نکته جالب در این بین کمک دولت به پیامرسان هایی است که کاربران آن کمتر از حد نصاب حتی یک اپلیکیشن معمولی است. به طور مثال پیامرسان "جیک و پیک" که در کافه بازار در دسترس عموم قرار گرفته تنها 200 کاربر فعال دارد. حال این سوال مطرح می شود که چرا چنین پیامرسان هایی که بیش از 90 درصد مردم حتی اسم آنها را هم نشنیده اند، باید در چنین شرایط اقتصادی از دولت کمک های میلیاردی دریافت نمایند؟!

شعار سالمعاون وزیر ارتباطات خبر از کمک‌های میلیاردی به پیام‌رسان‌های داخلی داد.او در این باره گفت: به ۹ پیام‌رسان داخلی از جمله ویسپی، بیسفون پلاس، سروش، آی‌گپ، لنزور، جیک و پیک، گپ، بله و بی‌تالک امکانات زیر ساختی رایگان و ۵ میلیارد تومان وجه نقد کمک شده است. (اینجا)

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دولت و وزارت مخابرات طی هفته های اخیر زیر فشاد شدید منتقدان خود در این خصوص بوده اند.

روز گذشته روزنامه کیهان در یادداشتی مدعی شد که دولت زیرساخت‌های کافی را در اختیار پیام رسان های داخلی نگذاشته است و از این رو مردم کماکان در تلگرام حضور دارند.

از سوی دیگر چندی پیش رئیس سازمان پدافند غیرعامل مدعی شد: کمترین حمایتی از شبکه‌های داخلی نشده و سرورهای تلگرام، در اختیار ها تگرام و طلاگرام قرار گرفته است؛ در صورتی که می‌توانستند آنها را به پیام‌رسان‌های داخلی بدهند.

این اظهارات همان زمان از سوی وزیر ارتباطات تکذیب شد و جهرمی حتی از خبرنگاران دعوت کرد تا با حضور در وزارت ارتباطات خود مشاهده کنند که چنین ادعایی صحت ندارد. اکنون نیز معاون وزیر از کمک های چند میلیاردی به این پیام رسان ها می گوید.

البته واضح است که مشکل پیام رسان های داخلی پهنای باند نیست چرا که چندی پیش مدیر سروش گفته بود که "پهنای باند نمی‌خواهم، ۱۰ میلیون کاربر می‌خواهم! "

این اظهارات خود نشان گر این است که با کمک های میلیاردی و تخصیص پهنای باند نیز مشکل این پیام رسان ها در جذب مخاطب حل نمی شود و مشکل جای دیگریست.

اما نکته جالب در این بین کمک دولت به پیامرسان هایی است که کاربران آن کمتر از حد نصاب حتی یک اپلیکیشن معمولی است. به طور مثال پیامرسان "جیک و پیک" که در کافه بازار در دسترس عموم قرار گرفته تنها 200 کاربر فعال دارد.

حال این سوال مطرح می شود که چرا چنین پیامرسان هایی که بیش از 90 درصد مردم حتی اسم آنها را هم نشنیده اند باید در چنین شرایط اقتصادی از دولت کمک های میلیاردی دریافت نمایند؟!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دیده بان ایران، تاریخ انتشار 7 مرداد 97، کدمطلب: 47922، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
ا.ف75
خداییش این به جز رانت چی میتونه باشه؟ اها راستی سو استفاده از مردمی که هم وطن خودمونن و برداشت کردن از جیب کارگرای بدبخت هم میتونه باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
بعد بازم بیادید طرف پیام رسان داخلی رو بگیرید...
تلگرام انقدر به ایران ضربه نزد
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
اگه بازار کمک به اینها انقدر خوبه خب ما هم بریم یک پیامرسان بزنیم دیگع

س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین