پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش تمام اقدامات انجام شده در راستای المپیک را تشریح و تاکید کرد: قول هایی گرفتیم تا دو سوم بودجه امسال را در شش ماهه اول دریافت کنیم.
شعار سال: سیدمناف هاشمی در نشست خبری که امروز سه شنبه در محل وزارت ورزش و جوانان در مورد اهم فعالیت های حوزه معاونت مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان طی ماه های گذشته و به خصوص در راستای بازی های المپک ۲۰۱۶ ریو توضیح داد.

وی با تاکید بر اینکه ورزش ایران رویداد بزرگی در پیش دارد، ظهار داشت امیدواریم تمام تلاش های صورت گرفته طی ۴ سال گذشته در المپیک ریو به بار نشسته و ورزشکاران مان بتوانند با کسب نتایج قابل قبول مردم ایران را خوشحال کنند در این راستا تاکنون ۵ اقدام از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام شده است.

هاشمی در تشریح اقدامات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: افزایش پاداش مدال آوران ریو از ۲۰۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ سکه برای مدال آوران طلا، نقره و برنز به ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۲۰ سکه یکی از اقدامات مهمی بود که توسط وزارت ورزش انجام شد. دومین اقدام وزارت ورزش هم طی رایزنی با وزارت راه و شهرسازی و برای اختصاص یک پلاک زمین به شکل توافقی به مدال آوران ریو انجام شد. البته باید بگویم این پلاک ها به صورت بلاعوض داده نمی شود اما برای ارائه پلاک های مورد نظر با هر نوع کاربری تخفیف شامل حال مدال آوران ریو خواهد شد. در واقع این هدیه ای است که از طرف وزیر راه و شهرسازی به مدال آوران ریو داده می شود.

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه به سومین اقدام صورت گرفته برای افزایش انگیزه مدال آوران ریو اشاره کرد و گفت: آیین نامه استخدام قهرمانان بر اساس مصوبه سال ۹۱ قانون سرباز قهرمان دیگر اقدامی بود که طی یک سال گذشته در وزارت ورزش و جوانان انجام شد. این موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت و در بخش کمیسیون فرعی به تصویب رسیده است. طبق اعلام مصورت گرفته تا دو هفته آینده موضوع مورد نظر در کمیسیون اصلی دولت مطرح می شود تا در صورت تصویب نهایی مورد اجرا قرار بگیرد. این یک قانون خواهد شد که برای بازی های آسیایی، جهانی و المپیک طی سال های آینده اجرایی می شود.

چهارمین و پنجمین اقداماتی که برای افزایش انگیزه ورزشکاران جهت مدال آوری در پارالمپیک ریو توسط مناف هاشم یبه آن اشاره شد، اقداماتی بود که از سوی کمیته ملی المپیک انجام شده است. وی در این زمینه گفت: کمیته ملی المپیک به هر یک از ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شوند ۱۰ میلیون به عنوان پاداش ارائه می دهد البته وزارت ورزش هم ماهیانه ۲ میلیون حقوق برای این دسته افراد در نظر گرفته است. ضمن اینکه از سوی کمیته ملی المپیک و بلافاصله بعد از مدال توسط ورزشکاران در المپیک ریو پاداش ۱۰، ۵ و ۳ هزار دلاری بابت کسب مدال طلا، نقره یا برنز اهدا خواهد شد.

مناف هاشمی با یادآوری اینکه اهدای کفش طلا به ورزشکاری که بتواند مدال طلای المپیک ریو را از آن خود کند دیگر اقدام انجام شده از سوی کمیته ملی المپیک است، خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان در تلاش و رایزنی با برخی بانک ها و بیمه هاست تا از آنها نیز برای امضا تفاهم نامه و اهدای پاداش به مدال آوران ریو استفاده کند.

در ادامه این نشست خبری امروز که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، معاون توسعه منابع مالی و انسانی این وزارتخانه با بیان اینکه تکمیل و افتتاح ۵۰۰ تا ۶۰۰ پروژه در سال جاری هدف گذاری ما در بخش عمرانی است، اظهار داشت: با اعتبارات وزارت ورزش و در سطح ملی نمی توان بیش از ۲۰۰ پروژه را به اتمام رساند اما وزارت ورزش با کمک بخش خصوصی ۲۳۰ پروژه را در اولویت اتمام و بهره برداری قرار داده و در بخش خیرین نیز تعداد پروژه ها را از صفر به ۱۵۰ پروژه رسانده است که البته تلاش داریم این تعداد تا پایان امسال به ۲۰۰ پروژه برسد در مجموع اینکه هدف گذاری ما برای امسال این است که ۵۰۰ تا ۲۰۰ پروژه را به اتمام برسانیم یعنی عملا دو برابر بودجه ابلاغی به وزارت ورزش.

وی با بیان اینکه دومین همایش خیرین ورزش یار طی ماه های آینده و در یکی از استان ها برگزار خواهد شد توضیحاتی را در مورد حوزه جاری ارائه کرد. در این مورد هاشمی یادآور شد: برای امسال نزدیک ۴۲.۴۳ درصد رشد اعتبار داشتیم و تلاش داریم بخشی از این بودجه را به همین زودی دریافت کنیم در این زمینه منتظر ابلاغ بودجه بعد از تایید شورای نگهبان هستیم. در برنامه داریم دو سوم اعتبارات سال ۹۵ را در شش ماه اول سال دریافت کنیم. چرا که در شش ماه دوم سال رویدادی به اهمیت المپیک نداریم. قول های لازم را در این زمینه گرفته ایم تا بتوانیم به موقع به فدراسیون های المپیکی کمک کنیم.

معاون وزیر ورزش همچنین در مورد حواله پاداش مدال آوران سال ۹۳ توضیح داد و گفت: سال گذشته مراسم تقدیر از این افرادبرگزار شد تا به امروز حدود ۵۰ درصد از مدال آوران سال ۹۳ حواله پاداش خود را دریافت کرده اند ۵۰ درصد باقی مانده هم طی دو هفته آینده حواله های خود را دریافت خواهند کرد. در مجموع پرداخت حواله پاداش این ورزشکاران تا اواسط خرد اد ماه تمام می شود. در این زمینه به خاطر کمبود نقدینگی یک ماه تاخیر داشتیم که از این بابت از ورزشکاران عذرخواهی می کنیم.

مناف هاشمی همچنین با بیان اینکه آزمون جذب نیروی استخدامی در وزارت ورزش برگزار شده گفت: از این آزمون ۳۰۰ نفر از بهترین ها جذب خواهند شد ضمن اینکه با همکاری سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای استخدام ۱۰۰ نیروی جدید در سال جدید برنامه خواهیم داشت.

ادامه نشست خبری امروز معاون توسعه مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان به بخش پرسش خبرنگاران اختصاص داشت. در این بخش هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پاداش های در نظر گرفته صرفا برای مدال آوران المپیک است یا مدال آوران پارالمپیک هم از آن سهم خواهند داشت گفت: در تعیین پاداش ها هیچ تفاوتی میانی مدال آوران المپیک و پارالمپیک قائل نشده ایم هیچ زمان ورزشکاران این دو حوزه را جدا نکرده ایم هر چند المپیک به مراتب از پارالمپیک سخت تر است اما جوایز در نظر گرفته شده برای المپیکی ها به پارالمپیکی ها هم اختصاص پیدا می کند، ضمن اینکه برای ورزش های تیمی و انفرادی تفاوتی قائل نیستیم.

وی در مورد پرداخت حقوق دو میلیونی به ورزشکارانی که صاحب سهمیه المپیک شده اند گفت: از روز کسب سهمیه، ورزشکار مورد نظر مشمول دریافت این حقوق می شود. مبنای کار ما هم اعلام رسمی از سوی حوزه معاونت قهرمانی وزارت ورزش است. هستند رشته هایی که صاحب سهمیه شده اند اما هنوز ورزشکار اعزامی آنها مشخص نیست در مورد این رشته ها نیز حقوق مورد نظر ذرا به فدراسیون می دهیم تا پس از مشخص شدن ورزشکار مورد نظر، حقوق وی توسط فدراسیون عینا پرداخت شود.

معاون وزیر ورزش در مورد بازی های ساحلی که بلافاصله بعد از المپیک برگزار می شود، گفت: در مجموع اعتبارات حوزه قهرمانی برای سال ۹۵ رشد خوبی داشته است طوری که حمایت لازم را هم از فدراسیون ها و برای حضور در بازی های ساحلی خواهیم داشت اما نه در حد المپیک.

وی همچنین در مورد حقوق پیشکسوتان ورزش یادآور شد: وزارت ورزش متولی حقوق این دسته افراد نیست برای این منظور صندوق حمایت از قهرمانان تشکیل شده است و متولی کار این صندوق به حساب می آید اما وزارت ورزش کمک می کند تا برای پرداخت حقوق پیشکسوتان و حتی حقوق معوقه آنها تامین اعبتبار شود فکر می کنم ورزشکاران پیشکسوت یکی، دو ماه حقوق معوقه داشته باشند. طی دو هفته آینده پرداختی جدیدی به صندوق خواهیم داشت تا بخشی از این حقوق معوقه پرداخت شود.

وی همچنین گفت: همچنین ۶۰ میلیارد به عنوان وام و تسهیلات در قانون سال ۹۵ پیش بینی شده است. همین مقدار هم در قالب سرمایه بانک اضافه خواهد شد تا از آن توسط بخش خصوصی و برای کمک به ورزش به ویژه اتمام پروژه ها استفاده شود.

مناف هاشمی مبنی بر اینکه دستور رئیس جمهور برای پرداخت ۲۰ میلیارد تومان به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش به کجا رسید، گفت: قرار بود این ۲۰ میلیارد خارج از اعتبارات وزارت و در قالب کمک به صندوق اهدا شود اما تا پایان سال گذشته و به دلیل مشکلات نقدینگی دولت این موضوع عملیاتی نشد. البته پیگیر موضوع هستیم و رایزنی های لازم با اداره کل برنامه و بودجه را انجام داده ایم تا از اعتبارات پیش بینی نشده سال ۹۵ بودجه ۲۰ میلیاردی مورد نظر در اختیار صندوق قرار بگیرد. هر چند تا به امروز هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبر گزاری مهر، تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395، کدمطلب:3660987، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین