پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۱۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت قانون مبارزه با پولشویی در کشور گفت: معتقدم لایحه پولشویی تا پایان دی‌ماه تبدیل به قانون می‌شود.وی با تأکید براینکه چنین قانونی نمی‌توانست نیازهای کشور برای مقابله با پولشویی را برآورده کند، اضافه کرد: لایحه اصلاح قانون پولشویی برهمین اساس تنظیم و برای بررسی به کمیسیون قضائی مجلس ارجاع داده شد که کمیسیون هم با حساسیت آن را بررسی کرد.

شعار سال: الهیار ملکشاهی با بیان اینکه قانون مبارزه با پولشویی سال ۸۶ در کشور به تصویب رسید، اظهار کرد: قانون ۱۲ ماده‌ای پولشویی در آن مقطع مشکلات این حوزه را پاسخ می‌داد، اما به مرور زمان نقائص آن پدیدار شد، به صورتی که قانون اصلی ۱۲ ماده بود و ۵۰ ماده آیین‌نامه‌ای برای توضیح آن ۱۲ ماده وجود داشت.

وی با تأکید براینکه چنین قانونی نمی‌توانست نیازهای کشور برای مقابله با پولشویی را برآورده کند، اضافه کرد: لایحه اصلاح قانون پولشویی برهمین اساس تنظیم و برای بررسی به کمیسیون قضائی مجلس ارجاع داده شد که کمیسیون هم با حساسیت آن را بررسی کرد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه وقوع جرم پولشویی را نمی‌توان انکار کرد گفت: برخی سعی می‌کردند پول‌های کثیف ناشی از رفتارهای مجرمانه را در فرآیندهای گوناگون وارد چرخه پولی کشور کرده و به آن وجهه قانونی ببخشند و این جرم خسارات زیادی را به سیستم مالی کشور وارد می‌کرد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پولشویی رفتار مجرمانه‌ای است که مانند هر جرم دیگری در سراسر دنیا رخ می‌دهد و طبیعتاً در کشور ما هم وجود دارد. به همین دلیل این قانون را اصلاح کردیم که این اصلاحیه تا حدود زیادی نیازهای کنونی کشور برای مبارزه با این عمل مجرمانه را پاسخ خواهد داد و قضات و وکلا را در تعیین جرم کمک می‌کند.

ملکشاهی با اشاره به اینکه مبارزه با پولشویی به نوعی درخواست FATF هم هست، اظهار کرد: اصلاح راهکارهای مقابله با پولشویی نیاز قانونی کشور بود که اصلاح‌های صورت گرفته این قانون را تقویت می‌کند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجمع تشخیص مصلحت ایرادهایی به این قانون داشت، خاطرنشان کرد: معتقدم لایحه پولشویی تا پایان دی‌ماه تبدیل به قانون شده و اجرایی می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی تاریخ انتشار 30 آذر 97، کدخبر: 345992، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین