پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۷۸۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ورزش کشور به دانشگاه‌ها بدهکار است و وزارت ورزش باید دین خود را به دانشگاه‌ها ادا کند.

شعار سال: کمال جوانمرد در جلسه هم‌اندیشی مسئولان تربیت‌بدنی و کارشناسان حوزه ورزش استان تهران اظهار کرد: هشت ماه است که خدمت‌گذار جامعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی هستم. با توجه به اینکه یک‌سوم دانشجویان دانشگاه آزاد در استان تهران هستند و این استان از زیرساخت‌ها و امکانات خوبی بهره‌مند است، با در نظر گرفتن این ظرفیت، باید در ورزش این استان خروجی خوبی را شاهد باشیم؛ این وظیفه و تکلیفی است که برعهده ماست.

ناکارآمدی مدیران خیانت به خون شهیدان است

وی افزود: هنگامی که سناریوی دشمن بر ناکارآمدی نظام است، بهترین پادزهر ورزش است. اگر ما به‌عنوان مدیران کشور بی‌انگیزه کار کنیم، خیانت کرده‌ایم. ناکارآمدی مدیران خیانت به خون شهیدان است.

تلاش دانشگاه آزاد در راستای علمی‌سازی ورزش کشور

جوانمرد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی ابعاد به جامعه خدمت کرده است و این دانشگاه به‌عنوان شجره طیبه نظام اسلامی محسوب می‌شود، بیان کرد: سرانه ورزشی در کل کشور کمتر از نیم متر است اما در دانشگاه آزاد اسلامی سرانه ورزشی ۱۳۱ سانتیمتر مربع است. این دانشگاه توانسته است که ورزش کشور را علمی سازد.

سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های کشور به سیستم ورزش خدمات شایانی داشته‌اند، بیان کرد: ورزش کشور به دانشگاه‌ها بدهکار است و وزارت ورزش باید دین خود را به دانشگاه‌ها ادا کند. فدراسیون ملی ورزشکاران دانشگاهی تنها فدراسیونی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان نیست و این فدراسیون زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می‌شود و بودجه خود را از این وزارتخانه دریافت می‌کند.

پیشنهاد تشکیل شورای عالی ورزش

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال این است که ورزش کشور را متحول کند اما برنامه مدونی برای ورزش در کل کشور وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنم شورای عالی ورزش تحت نظر ریاست جمهوری تشکیل شود. با تشکیل این شورا باید برای ورزش کشور به‌صورت کلان و در شکل یک برنامه مدون تصویب شود. دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را دارد.

جوانمرد ادامه داد: در ورزش امروز کشور ما روحیه پهلوانی به سمت روحیه قهرمانی می‌رود و این یکی از آفت‌های جدی کشور است.

سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزش‌های همگانی و قهرمانی این دانشگاه در سال جاری، تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانست درحالی که بودجه امسال ورزش نسبت به سال گذشته با ۵۴ درصد کاهش مواجه شده بود، ۳۰ رویداد ورزشی برگزار کند و این دانشگاه ۱۷ تیم لیگ برتری دارد. همچنین توانست مسابقات همگانی، کارکنان و هیأت‌علمی این دانشگاه را با نام «فجر چهلم» برگزار کند.

بذر ورزش باید در مدارس ریخته شود

وی تصریح کرد: ورزش یک پروسه است که شروع آن در دانشگاه آزاد از مدارس سما است. دانشجو وقتی که وارد دانشگاه می‌شود، زمانی است که باید رشته ورزشی خود را انتخاب کرده باشد. بذر ورزش باید در مدارس ریخته شود و دانشجویان در دانشگاه‌ها پرورش داده شوند.

دانشگاه آزاد باید ۵۰ انجمن ورزشی داشته باشد

جوانمرد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید ۵۰ انجمن ورزشی داشته باشد که این انجمن‌ها از مدارس سما شروع به‌کار کنند. در ورزش هزینه نمی‌کنیم بلکه سرمایه‌گذاری است و باید استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی دانشگاه آزاد صورت گیرد. با سرمایه‌گذار در مدارس سما، می‌توانیم چند سال بعد از این شاهد به ثمر نشستن این ظرفیت‌ها باشیم.

اسلامی بودن دانشگاه آزاد تنها عنوانی زینتی نیست

سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بااشاره به صفت «اسلامی» در انتهای نام دانشگاه آزاد تأکید کرد: اسلامی بودن دانشگاه آزاد تنها عنوانی زینتی برای این دانشگاه نیست، بلکه مفهومی تعهدآور و التزام‌آور برای این دانشگاه است. ورزش وصله ناجور فرهنگی نیست بلکه فرهنگ می‌تواند به‌وسیله ورزش نهادینه شود. ورزش یکی از ابزارهای قوی در اجتماعی شدن و تربیت فرزندان است.

وی گفت: با نگاه مثبت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی به ورزش، امسال ۱۶۳ نفر از پرداخت شهریه معاف شده‌اند و جام مقاومت که با حضور ۱۷ کشور قرار بود ۲۹ دی‌ماه برگزار شود، به‌علت گستردگی کار، سال آینده با حضور این ۱۷ کشور برگزار خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 3 دی 97، کد مطلب: 346593، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین