پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
دبیر کارگروه مدیریت و مشارکت سیاسی - اجتماعی زنان معاونت امور زنان و خانواده با اشاره به رویکرد این معاونت به توانمندسازی نمایندگان زن مجلس دهم گفت: معاونت امور زنان به طور مستقیم نمی‌تواند به توانمندسازی آنان بپردازد؛ چنین کاری متداول نیست.

شعارسال: کبری روشنفکر افزود: در صورت ابراز تمایل نمایندگان می‌توانیم همکاری‌های خوبی با آنان داشته باشیم. به عنوان نمونه هفته آخر سال 94 در مراسمی به عنوان مدیر گروه مطالعات زنان دانشگاه تربیت مدرس اعلام کردم که در صورت تمایل نمایندگان زن مجلس دهم، نتایج پژوهشی خود را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی درباره اقدامات انجام شده برای توانمندسازی سیاسی زنان اظهارکرد: نیازها و اولویت‌های زنان را در قالب بسته‌های مختلف جمع‌آوری کرده‌ایم و در اختیار نمایندگان زن مجلس دهم قرار داده‌ایم تا از مشکلات اجرایی و آسیب‌ها اطلاع یابند بنابراین نباید نگاه بدبینانه‌ای به میزان کارآیی زنان مجلس دهم داشته باشیم البته هرکدام از این نمایندگان مشاورانی نیز دارند که به آنان کمک می‌کنند.

روشنفکر درباره فقدان تجربه کافی برخی از نمایندگان زن مجلس دهم گفت: چه اشکالی دارد جوان گرایی کنیم؟ آنان هم مستعدتر و هم فعالتر از کسانی هستند که با پیش فرض‌هایی وارد مجلس می‌شوند، البته کم‌تجربگی برخی نمایندگان تنها به مجلس دهم مربوط نمی‌شود. خیلی از مردان نماینده در بدو ورود به مجلس تفاوت طرح و لایحه را نمی دانستند بنابراین در بدو ورود برای نمایندگان دوره‌هایی می‌گذارند تا آنان با مفاهیم و ادبیات مجلس آشنا شوند.

دبیر کارگروه مدیریت و مشارکت سیاسی - اجتماعی زنان معاونت امور زنان و خانواده افزود: به حضور زنان در مجلس بسیار خوشبین هستیم. در جلسات تخصصی که معاونت امور زنان برگزار می‌شود، نمایندگان زن مجلس دهم اگر حضور فیزیکی هم نداشته باشند تلاش می‌کنند از فایل جلسات استفاده می‌کنند.

روشنفکر در پایان درباره بی‌میلی برخی از نمایندگان زن دوره‌های پیشین مجلس به اظهار نظر و اقدام درباره مسایل زنان گفت: این انتقاد به برخی نمایندگان مرد نیز وارد می‌شود که به برخی از آنان پس از ورود به مجلس به وعده‌های خود وفادار نمی‌مانند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 31اردیبهشت1395، کدخبر: 95023119426: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین