پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
رئیس سازمان غذا و دارو گفت باز کردن راه صادرات اولویت اول وزارت بهداشت است، زیرا سالانه ۱۵۰ میلیون دلار صادرات دارویی داریم و یک میلیارد دلار واردات که زیبنده نیست.

شعارسال: رسول دیناروند در مراسم رونمایی از خط تولید داروهای جدید گفت: امروز روز مهمی برای داروسازی است، چرا که در سال اقتصاد مقاومتی قصد داشتیم اقدامات وزارت بهداشت را معرفی کنیم، اما به دلیل عدم هماهنگی، از معرفی این دستاوردها در هفته سلامت، امروز انتخاب شد.

وی ادامه داد: جوشش اقتصاد مقاومتی از شرکت‌های دانش‌بنیان است و مشابه مرکز دارویی موجود در دانشگاه تهران زیاد نداریم که باید با حمایت دولت، شاهد سرمایه‌گذاری روی افرادی باشیم که نوابغ ما هستند.

دیناروند گفت:‌ اگر فرصت خلاقیت فراهم نکنیم، این افراد از کشور مهاجرت می‌کنند، چرا که اکنون بزرگترین صادرات ما صادرات مغز شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: مراکز رشد می‌توانند دولت را کمک کنند که در زمینه پزشکی ما این اطمینان را می‌دهیم که حمایت کنیم. سیاست‌های وزارت بهداشت نیز در بحث قیمت‌گذاری دارو، محدود کردن واردات در باز نکردن درهای رقابت بین کالاهای ایرانی و خارجی و خرید مردم اقدامات خوبی دنبال شده است.

وی افزود: زمانی که تصمیم دقیقی می‌گیریم، نتیجه‌اش را در فاصله کمی می‌بینیم که این موضوع در بحث وابستگی ارزی، کاهش جدی را در توسعه بازار تجهیزات پزشکی و دارو، کاهش هزینه‌های القایی، کنترل هزینه‌های مردم و حفاظت مالی از آنها موفق بوده‌ایم.

وی افزود: وزارت بهداشت برای شرکت‌های دانش‌بنیان امتیازهای خاصی قائل شده، همچنین این شرکت‌ها اگر بتوانند صادرات خود را به ازای هر یک میلیون دلار برسانند، می‌توانند خارج از صف تولیدکنندگان دیگر دارو تولید کنند و ظرف سه ماه پروانه بگیرند.

وی افزود: مشکلی که وجود دارد این بوده، همواره تولید به جای واردات باشد، در حالی که می‌توانیم صادرات داشته باشیم وا ین به نفع کشور است. ما منابع را صادر نمی‌کنیم بلکه دانش حاصل را می‌توانیم صادر کنیم.

وی گفت: شهادت می‌دهم که می‌توانیم راه صادرات را باز کنیم، اکنون 150 میلیون دلار در سال صادرات دارویی ماست که زیبنده نیست و واردات ما یک میلیارد دلار است که باید طبق هدفگذاری در سال 1404 به تراز مثبت برسیم. ریل‌گذاری درست شده و ما می‌توانیم برسیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 1 خرداد 1395، کدمطلب: 13950301000259 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین