پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
پایگاه رای‌الیوم در گزارشی به تلاش‌های ادامه‌دار رئیس‌جمهور آمریکا برای اخاذی و باج‌گیری از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پرداخت.

شعارسال:پایگاه رای‌الیوم در گزارشی به تلاش‌های ادامه‌دار رئیس‌جمهور آمریکا برای اخاذی و باج‌گیری از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پرداخت.

روزنامه الکترونیکی رای الیوم در یادداشتی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دوشنبه گذشته در توئیتر خود گفت عربستان سعودی با تامین بودجه لازم برای بازسازی ویرانی‌های سوریه به جای آمریکا موافقت کرده است. ترامپ در این توئیت افزود آیا بهتر نیست کشور‌های ثروتمند به صورت گسترده در روند بازسازی کشور‌های همسایه خود به جای کشوری بزرگی مانند آمریکا که در فاصله ۵ هزار مایلی سوریه قرار دارد، کمک کنند.

در ادامه این یادداشت آمده است: این تاجر و قماباز (دونالد ترامپ) می‌خواهد از وضع ناشی از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، و در ازای دفاع خود از شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به صورت مالی و سیاسی بهره‌برداری و در داخل کشور بر ضد حزب دموکرات (آمریکا) و مقابله با اتهام‌های سیاسی و شخصی علیه خود از آن استفاده کند. دونالد ترامپ که حضور و مشارکت کشورش را در نابودی سوریه، کشتار صد‌ها هزار بی‌گناه و آوارگی میلیون‌ها نفر از شهروندان سوری نادیده می‌گیرد، این حق را برای خود می‌بیند هر آنچه را که می‌خواهد بر عربستان سعودی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس که پذیرفته‌اند ابزاری برای اجرای سیاست‌های واشنگتن در منطقه باشند، تحمیل کند و از هیچ تلاشی برای اخاذی و باج‌گیری از این کشور‌ها دریغ نخواهد کرد.

رای الیوم در ادامه نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور‌ها به مثابه گاو شیرده می‌نگرد که باید از آنان برای حمایت از اقتصاد آمریکا بهره‌برداری کرد ضمن آنکه بازسازی سوریه اهمیتی برای وی ندارد و در سخنانش خطاب به عربستان و دیگر کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس می‌گوید خرابی‌ها و ویرانی‌های سوریه که در ایجاد آن مشارکت داشتیم، ارتباطی به ما ندارد و حتی یک دلار در روند بازسازی این ویرانی‌ها پرداخت نخواهیم کرد، ما با شما در ویرانی سوریه مشارکت کردیم و هدف ما برای تضعیف سوریه محقق شد و از این کشور خارج می‌شویم، اما بازسازی سوریه، در سرزمین عربی شما، ارتباطی به ما ندارد ... ما ویران می‌کنیم، اما آباد نمی‌کنیم .. و شما باید هزینه‌های بازسازی را بپردازید.

ترامپ به دروغ گفت که عربستان با تامین بودجه لازم برای بازسازی ویرانی‌های سوریه که هزینه آن ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است، موافقت کرده است. ۳۰۰ میلیارد دلار مبلغ زیادی است که کشور عربستان با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی کاهش بهای نفت و خروج یک میلیون کارگر خارجی از خاک این کشور، نمی‌تواند آن را تامین کند. بودجه سال آینده عربستان (۲۰۱۹) که با کسری نزدیک به ۳۵ میلیارد دلاری مواجه است، دلیلی بر وضع دشوار و نابسامان اقتصاد این کشور است. رئیس‌جمهور آمریکا البته حق دارد هر کاری بخواهد انجام دهد و هر چه بخواهد بر کشور‌های «بدبخت و فقیر» ما تحمیل کند، اما کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که از توطئه‌های آمریکایی صهیونیستی برای ویرانی سوریه حمایت کردند بهای سنگینی خواهند پرداخت. آمریکا به سرنوشت مزدورانش، زمانی که نقش آنان در جهت خدمت و تامین منافع واشنگتن پایان می‌یابد، اهمیتی نمی‌دهد و خروج آمریکا از سوریه نیز چیزی جز خیانت این کشور به کسانی که با آنان ائتلاف و برروی حمایت آنان برای سرنگونی دولت سوریه حساب کرده بود، نیست.

در انتهای این یادداشت آمده است: خروج آمریکا از سوریه به ارتش سوریه در پایان دادن به جنگ، بسط نفوذ خود در این کشور و حمایت از محور مقاومت کمک خواهد کرد. خروج نظامیان آمریکایی از سوریه همچنین ائتلاف میان روسیه، ایران، سوریه و حزب‌الله را تقویت و به بی‌ثباتی در عربستان و دیگر کشور‌های عربی کمک می‌کند و بر توطئه‌های آمریکایی-اسرائیلی برای تسلط بر منطقه تاثیر منفی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار7دی 97، کدخبر: 6777512،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
چرا اینقدر کوته بینانه تحلیل می کنید. مثلا 100 میلیارد دلار سالی از اینجا بکنه،آیا 100 تا برای آمریکا رقمی محسوب می شه؟؟؟؟
اهمیت استراتژیک عربستان برای آمریکا، به منظور مقابله با شیعه، خیلی بیشتر از این رقم ها و محاسبات است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین