پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری (آبفا) البرز گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی موجود، پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده حدود ۴۰ درصد از جمعیت شهری استان با مشکل کمبود آب شرب مواجه شود.

شعارسال: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری (آبفا) البرز گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی موجود، پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده حدود ۴۰ درصد از جمعیت شهری استان با مشکل کمبود آب شرب مواجه شود.

غلامرضا رضایی فر اظهار کرد: در سال حدود 435 میلیون مترمکعب آب شرب از سدهای طالقان و کرج به تهران انتقال می‌یابد، این در حالی است که سهم کرج از آب شرب این دو سد تنها 60 میلیون متر مکعب در سال است.

وی ادامه داد: در تابستان امسال با اجرای برنامه‌هایی اجازه ندادیم برای مردم مشکل حادی پیش آید اما این به آن معنا نیست که مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

این مسئول بیان کرد: باید تا سال 1400 سهم البرز از منابع سطحی تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد چون اگر نتوانیم آب مورد نیاز مردم را تأمین کنیم، سایه مشکلات البرز بر سر تهران سنگینی خواهد کرد.

رضایی‌فر با اشاره به شرایط نامناسب منابع آب‌های زیرزمینی استان گفت: منابع آب زیرزمینی استان البرز حال خوشی ندارد. در حالی که براساس چشم انداز نباید بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب در سال از آبخوان برداشت کرد، هم اکنون ۲۳۰ میلیون متر مکعب برداشت می‌شود.

مدیرعامل آبفای البرز افزود: از وزارت نیرو تقاضا داریم، ستاد بحران آبی برای البرز ایجاد کند و حداقل به میزان ۷۰ درصد آبی که از البرز به تهران انتقال می‌یابد به شکل پساب جهت تغذیه سفره‌های زیرزمینی به البرز بازگردد.

پیش از این مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه انتقال تونلی آب رودخانه کرج یک پروژه ملی و با اهمیت است گفته، مهم این است که انتقال آب باید طوری پیش برود که حیات رودخانه حفظ شود و زندگی آبزیان و حیات زیستی و گیاهی دچار مشکل نشود.

فردین حکیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران توضیح داده، در حال حاضر هنوز انتقال آب صورت نگرفته ولی برای سازمان محیط زیست آنچه اهمیت دارد موضوع حق آبه‌ای است که طی مطالعات انجام شده باید اختصاص داده شود. همچنین موضوع دیگری که اهمیت زیادی دارد بحث حفظ حیات طبیعی رودخانه است.

وی با اشاره به اهمیت رودخانه کرج گفته، رودخانه کرج اهمیت و تأثیرات مهمی در تأمین حق آبه کشاورزی، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، تأمین آب شرب منطقه و فضای سبز و طبیعی محور کرج چالوس دارد، بنابراین باید این موضوع با برنامه‌ریزی و دقت عمل بسیاری انجام شود زیرا اگر این رودخانه خشک شود، بخش گردشگری، اقتصادی و زیست محیطی با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود و تمام تمرکز و تلاش ما باید به گونه‌ای باشد که به رودخانه آسیبی نرسد.

وی در ادامه افزود: انتقال آب رودخانه کرج یک پروژه ملی است که اهمیت زیادی دارد و محیط زیست نیز با این موضوع مشکلی ندارد ولی این در صورتی است که پروژه طوری پیش برود که حیات رودخانه حفظ شود و زندگی آبزیان و حیات زیستی و گیاهی دچار مشکل نگردد.

پیش از این داوود نجفیان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز به ایسنا گفته بود که کار تونل این پروژه به اتمام رسیده و فقط یکی از تصفیه‌خانه‌های آن هنوز برای تکمیل نیاز به زمان دارد.

نجفیان اعلام کرده بود که با پایان این تصفیه‌خانه حداکثر تا آخر امسال کار انتقال آب رودخانه کرج به تهران از طریق تونل آغاز خواهد شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:12 دی 1397 ، کدخبر:97101206470 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
مشکل کمبود آب که یه مشکل کاملا جدیه و فقط مختص استان البرز نیست برای کل کشور هستش که باید یه فکر اساسی برای حل این مشکل انجام بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین