پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
برای خیلی ها حتما داشتن چنین شماره ملی رُند، حکم خوش شانسی است اما برای عبدالرضا، این شماره عجیب و جالب، تا به امروز اسباب دردسرهای زیادی بوده است.

شعار سال: بالهجه غلیظ اصفهانی می گوید: بابت این شماره ملی کلی دردسر کشیدم، هر جا مراجعه می کنم، سیستم های اداری این کدملی را نمی پذیرند. خودش می گوید تا یک سال بعد از دریافت این کارت، چون سر و کار زیادی با کد ملی‌اش نداشته، متوجه رندی آن نشده بوده اما وقتی برای دریافت گواهی نامه رانندگی گذرش به پلیس راهنمایی و رانندگی می افتد، تازه دردسرهایش آغاز می شود؛«آن جا از من خواستند تا از ثبت‌احوال استعلامی بگیرم. این درخواست شان برایم عجیب بود، از دیگر متقاضیان که پرسیدم، متوجه شدم موضوع شامل حال آن ها نمی شود. یکی از آن ها چشمش به کدملی من افتاد و گفت: پسر! عجب کد ملی رندی داری!! لابد همین کار دستت داده»

اما دردسرهای این شهروند فلاورجانی به همین جا خلاصه نمی شود. خودش تعریف می کند: برای باز کردن حساب و واریز حقوقم، حسابی دوندگی کردم. هرچند وقت یک بار حساب از تهران بسته می شد و کارمندان بانک می گفتند که سیستم مرکزی کد ملی من را تشخیص نداده یا رد کرده است. آخر کار مجبور شدم حساب بانکی را که حقوقم به آن واریز می شود به نام همسرم باز کنم.

وی می افزاید: حتی به همین خاطر چندین ماه از دریافت یارانه نیز محروم شدم. تا به حال چهار بار یارانه من و خانواده چهارنفره مان قطع شده و بهانه آن هم همیشه همین شماره ملی بوده است. یک بار گفتند کسی با کد ملی شما وارد سیستم شده و از دریافت یارانه انصراف داده، یک بار هم بهانه آوردند که تو مقیم آلمان شده ای و . کد ملی را خودشان داده اند و خودشان هم با آن مشکل دارند!او می گوید: اما همه‌اش این نیست. دریافت گذرنامه ام نیز با هزار دردسر و معطلی انجام شد؛ سال ۹۱ عازم حج بودم که در فرودگاه مانع عبور من از گیت شدند و باز هم مشکل همین شماره ملی بود. در نهایت در تماس شبانه با مسئول ثبت احوال شهرستان، گره کارم باز شد اما کلی نگرانی و استرس به ما وارد آمد.

سلمانیان دو درخواست از مسئولان دارد: آن هایی که کاری از دستشان بر می آید، کمک کنند تا بتوانم حسابی در بانک باز کنم چون تا چند وقت دیگر بازنشسته می شوم و حقوق بازنشستگی‌ام باید به این حساب بیاید اما فعلا هر کجا مراجعه کرده ام (از شهرستان خودمان بگیرید تا پایتخت) می گویند سیستم کد ملی مرا قبول نمی کند. در مقطعی که ثبت بعضی اطلاعات دستی بوده، افراد زیادی جای کد ملی خودشان عدد «یک» را وارد کرده اند و حالا حساب های زیادی با این کد ملی در سراسر کشور وجود دارد و همین مانع بزرگی برای من شده و شاید باور نکنید که از بهمن پارسال تا به همین امروز، معطل باز کردن یک حساب بانکی هستم.

وی ادامه می دهد: درخواست دیگرم، حل مشکل دفترچه بیمه ام است. هر کجا برای درمان می روم، دفترچه ام را قبول نمی کنند و سیستم های شان کدملی من را رد می کند. باور کنید به خاطر یک سرما خوردگی ساده مجبور شدم ۱۰۰هزار تومان خرج کنم. حتی کار به جایی کشیده که رئیس اداره بیمه روی جلد دفترچه ام شرح ماوقع را نوشته و امضا کرده و مهر زده است اما باز هم به مشکل برخورد می کنم و دفترچه ام را نمی پذیرند. از او می پرسیم تا به امروز برای تغییر شماره ملی‌اش کاری کرده است، در جواب بیان می کند: بله در مرحله صدور کارت هوشمند ملی، هر هفته کارم این شده بود که به ثبت احوال شهرستان مراجعه کنم و از رئیس و کارمندانش بخواهم طی اقدامی کد ملی ام را عوض کنند اما می گفتند کاری از دستشان ساخته نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دیار میرزا، تاریخ 16 دی 97، کد مطلب: 453902:www.diyarmirza.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین