پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
مدیرعامل شرکت پست با اشاره به جزئیات اساسنامه جدید سازمان پست که به تصویب مجلس رسید، گفت: طبق این مصوبه دولت ظرف یکسال باید یک یا ۲ اپراتور پست خصوصی ایجاد کند.

شعار سال: حسین مهری در مورد اساسنامه جدید سازمان پست که در صحن علنی مجلس به تصویب رسید اظهار داشت: این اساسنامه مطابق با اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با ایجاد شرکت ملی پست ایران به مدت ۵ سال به صورت آزمایشی موافقت کرد.

وی با بیان اینکه با تشکیل شرکت ملی پست ایران، دولت موظف شده است که ظرف یکسال آینده یک یا دو اپراتور پستی در کشور ایجاد کند، ادامه داد: طبق این اساسنامه، قرار است شرکت پست با اختیارات حاکمیتی، به «شرکت ملی پست» تغییر ساختار دهد و در کنار آن حداکثر دو اپراتور خصوصی به عنوان اپراتورهای پستی کشور، ارائه خدمات پستی را عهده دار شوند.

مدیرعامل شرکت پست خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه، موضوعات مربوط به پست مالی نیز به شرکت دولتی پست بانک، تفویض اختیار شد.

مهری پیش از این نیز گفته بود: با تصویب این اساسنامه، شرکت پست به عنوان یک شرکت ملی، مباحث حاکمیتی را دنبال می کند و در جاهایی که بخش خصوصی به دلیل نبود صرفه اقتصادی، تمایلی به ارائه خدمت نداشته باشد سرویس خواهد داد. خدماتی مانند ارسال مرسولات ویژه نابینایان که به صورت رایگان از سوی پست ارسال می شود، توزیع مرسولات نامه و همچنین ارائه خدمات در روستاها، برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد و از این رو شرکت ملی پست می تواند خدمات پستی را در ۶۱ هزار روستای کشور ارائه دهد.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با تائید لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی، مقرر کردند این اساسنامه که در ۳۵ ماده ارائه شده است، به مدت پنج سال به صورت آزمایشی اجرا شود.

قرار است شرکت ملی پست به عنوان اپراتور منتخب دولتی برای امور حاکمیتی فعالیت کند و بخش قانونگذاری موضوعات پست در کشور نیز به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سپرده خواهد شد.

هدف از اجرای این طرح، عدم استفاده از رانت دولتی در بازار پست عنوان شده است.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395، کد مطلب: 3666525:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین