پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
دقت در بودجه بندی سازمان انرژی اتمی این تصویر را پیش روی افکار عمومی قرار می‌دهد که چرخ صنعت هسته ای کشور، همانند چرخ اقتصاد، به کندی و سختی می‌چرخد. در پیوست چهار لایحه بودجه ۹۸ که به اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی اختصاص دارد، در بودجه سازمان انرژی اتمی ایران، نزدیک به ۳.۵ میلیارد تومان برای راهبری اقدامات داخلی و خارجی برجام پیش بینی شده است.

شعار سال: سایه روشن‌های بودجه ۹۸ پس از انتشار جزئیات لایحه، به مرور در رسانه‌ها منتشر می‌شود. در پیوست چهار لایحه بودجه ۹۸ که به اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی اختصاص دارد، در بودجه سازمان انرژی اتمی ایران، نزدیک به ۳.۵ میلیارد تومان برای راهبری اقدامات داخلی و خارجی برجام پیش بینی شده است.

در شرایطی که از برجام جز یک پیکر بی جان (که در عمل فقط ایران به آن متعهد باقی مانده) روی دست دولت و ملت نیست، باید از سازمان انرژی اتمی این سوال را پرسید که " راهبری" کدام اقدامات داخلی و خارجی درباره برجام نیاز به ۳.۵ میلیارد تومان بودجه دارد، در حالی که چند ردیف بالاتر از این، برای نگهداری و بهسازی تاسیسات هسته‌ای کشور، دو میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است. همچنین در سال ۹۸ تنها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای مطالعات راهبردی صنعت هسته‌ای در نظر گرفته شده است. در همین جدول (جدول زیر) بیش از شش میلیارد تومان نیز برای نظارت بر تعهدات پادمانی کشور پیش بینی شده است.

آیا این نوع بودجه بندی در سازمان انرژی اتمی چیزی جز نیمه تعطیل شدن صنعت هسته‌ای کشور را به اذهان متبادر می‌کند؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار 16 دی 97، کد مطلب: 926073، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین