پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه روحانی و دولت خود را در مدیریت کشور معصوم می‌دانند و دوست ندارند مورد نقد قرار گیرند، گفت:آنها در برخورد با منتقدان به دنبال تبدیل کشور به قبرستان هستند.

شعارسال: جواد عامری در خصوص وضعیت اقتصادی مردم گفت: امروز وضعیت معیشتی مردم در شرایط بدی قرار دارد که مهمترین دلیل آن سو مدیریت در بدنه دولت است. دولت به راحتی از کنار مشکلات می‌گذرد و به جای اعتراف به اشتباه خود تنها آنها را به گردن دیگران می‌اندازد. به عنوان مثال امروز ما توان داخلی این را داریم که از کشورهای همسایه بهره اقتصادی ببریم ولی وزارت خارجه به راحتی از کنار این موضوع می‌گذرد. امروز بزرگترین مشکل این است که دولت در عین ناکارآمدی هیچ توجهی به توان داخل کشور ندارد. ممکن بود در دولت‌های قبل نگاه بسیاری به غرب داشته باشند ولی هیچگاه از توان داخل کشور غافل نمی‌شدند. امروز عدم اعتماد به توان داخل به حدی رسیده است که شاهد نظراتی مثل وارد کردن مدیر خارجی هستیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در مورد موضوع FATF گفت: عده‌ای لوایح مربوط به FATF را راهی برای مبارزه با پولشویی در کشور می‌دانند، در صورتی که ما از سال ۸۶ قانون مبارزه با پولشویی را داریم و امروز هم در حال اجرا است. لزومی برای تصویب یک قانون بین‌المللی نیست چون در واقع در صورت تصویب کنوانسیون‌های FATF ، کشور به صورت هدفمند مورد تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت. امروز تصویب یا عدم تصویب این لایحه هیچ تاثیری در همکاری کشورها با جمهوری اسلامی ندارد ولی باز هم شاهد سخنان غلط و غیر کارشناسانه در مورد این موضوع هستیم در صورتی که هیچ سندی نیز در مورد آنها ارائه نمی‌شود.

وی همچنین افزود: دولت در داخل خود نیز در مورد FATF دچار تناقض است. یک روز ظریف اعلام می‌کند که اگرFATF تصویب و اجرا شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که وضع اقتصاد بهبود پیدا کند. روز دیگر خود رئیس جمهور اعلام می‌کند که در پی تصویب این لایحه شاهد کاهش ۲۰ درصدی قیمت‌ها خواهیم بود. این تناقض‌گویی آن هم در بالاترین سطح دولت به هیچ وجه پسندیده نیست و نشان دهنده عدم شناخت و تحلیل دقیق در مورد این موضوع مهم است. البته ما دیگر به این نوع اظهار نظرها عادت کرده‌ایم، یک روزی هم آب خوردن مردم را به برجام گره می‌زدند.

عامری همچنین در مورد مدل برخورد با منتقدین گفت: دولت حتی اجازه نمی‌دهد منتقدین به صورت مستقیم از جزئیات توافق‌های خارجی باخبر شوند. آنها با این مدل برخورد با منتقدان به دنبال تبدیل کشور به قبرستان هستند و نمی‌خواهند کسی از نوع مدیریت آنها انتقاد نکند و در جامعه هیچ گونه ابراز نارضایتی از وضع موجود شکل نگیرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: دولت امروز منتقدین را متهم می‌کند که به هیچ وجه نقاط مثبت را بازگو نمی‌کنند در صورتی که اینگونه نیست. آنها خود را در مدیریت کشور معصوم می‌دانند و دوست ندارند مورد نقد قرار گیرند و هر زمان که کوچکترین انتقادی نسبت به عملکرد بد دولت صورت می‌گیرد با بدترین الفاظ با آن برخورد می‌کنند. حتی در آخرین حمله به منتقدان شاهد خارج کردن آنها از دین اسلام به دلیل انتقاد هستیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25آذر 1397 ، کدخبر:4486230 www.mehrnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین