پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷
دانشگاههای علوم پزشکی کشور ۷۰۰۰ نفر نیروی هیئت علمی کمبود دارند.

شعارسال: حمید اکبری در سومین نشست دوره‌ای مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و دبیران شاهد و ایثارگر ده کلان منطقه آمایشی که امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: به دلیل توزیع نامناسب نیرو و پراکندگی در رشته‌ها و دانشکده‌ها این کمبود احساس می‌شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه سرانه وجود هیئت علمی در کشور به استاندارد جهانی نزدیک است عنوان کرد: با وجود اینکه در آمار کلان دانشگاههای علوم پزشکی کشور به ازای هر 11 دانشجو یک عضو هیئت علمی وجود دارد ولی در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور کمبود نیروی هیئت علمی وجود دارد.

اکبری با اشاره به کمبود نیروی پزشک و پرستار در کشور افزود: در طول دو سال گذشته پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف افزایش یافته و از جهتی کمبود نیروی انسانی در رشته‌های پزشکی و پرستاری نشان دهنده توزیع نامناسب رشته‌ها در دانشگاههای علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه در بحث بومی گزینی نیز تأکید بر ارتقا رشته‌ها در مناطق مختلف است گفت: در سند آمایش در کلان مناطق انتظار می‌رود کلان مناطق رشته‌های مورد نیاز خود را نیازسنجی کرده که بازمهندسی نیز انجام شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه گام چهارم در نظام تحول سلامت، تحول در زمینه تحول آموزشی است افزود: اجرای گام چهارم در تحول نظام سلامت که از سال گذشته مطرح شده به دلیل عدم آمادگی بسیاری از دانشگاهها و نبود زیرساختهای مناسب به امسال موکول شد.

اکبری اظهار کرد: تحول در حوزه آموزش نیازمند زمینه سازی و ایجاد گفتمان برای دانشگاه نسل سوم و بین‌المللی سازی بود که در طول یک سال گذشته زمینه‌ها اجرای آن تاحدودی در دانشگاههای مختلف ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بر‌اساس طرح تحول یک تا سه درصد از هزینه‌های دانشگاهها به بحث آموزش اختصاص می‌یابد گفت: همزمانی تحول در زمینه آموزش با سند آمایشی در وزارت بهداشت برای پیشبرد تحول تأثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در تنظیم سند آمایش سرزمین، وزارت بهداشت پیشگام است بیان کرد: در برنامه تحول آموزشی در کلان مناطق نیاز‌سنجی‌ها در زمینه رشته‌های تخصصی در هر دانشگاه توسط هر کلان منطقه سنجیده می‌شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه ارتباط بین‌المللی دانشگاههای علوم پزشکی در وضعیت مناسبی قرار ندارد عنوان کرد: با وجود جایگاه علمی کشور در زمینه تولید علم در منطقه و در دنیا، بیشتر ارتباط بین‌المللی با کشورهای فیلیپین، هند، افغانستان، عراق است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 6 خرداد 1395، کدمطلب: 1085232 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین