پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هیئت اجرایی دبیر و خزانه‌دار را رئیس به مجمع معرفی می‌کند و آن‌ها از اعضای مجمع حکم تنفیذ می‌گیرند.

شعارسال: رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بعد از برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک اظهار کرد: دیداری با رئیس کمیته بین المللی المپیک در کرواسی داشتم و از او سئوال کردم که دبیرکل و خزانه‌دار شما چگونه انتخاب می‌شوند که او بیان کرد رئیس از طریق رای‌گیری انتخاب می‌شود اما بقیه اعضا مانند هیئت اجرایی دبیر و خزانه‌دار را رئیس به مجمع معرفی می‌کند و از اعضای مجمع حکم تنفیذ می‌گیرند.

او ادامه داد: به طور کلی اعضای کمیته ملی المپیک را رئیس به مجمع معرفی می‌کند. روال فدراسیون ‌های داخل کشور خودمان هم به همین شکل است و من به هیئت اجرایی بیان کردم که نظرات روسای فدراسیون‌ها را در این زمینه بگیرند و در اساسنامه اعمال کنند. این روال عادی است و در ۱۸۰ کشور دنیا انجام می‌شود. ما بعد از مجمع خودمان دو مسیر دیگر یعنی تایید IOC و هیات دولت را هم داریم اما آن چیزی که مهم بود اینکه ما الزاما باید رای مجمع را می‌گرفتیم و پس از آن به سمت کمیته بین‌المللی و هیات دولت برویم.

صالحی امیری درباره حق رای داشتن دبیر کل و خزانه دار بیان کرد: اساسنامه‌ای پیشنهادی مان امروز به تصویب مجمع رسید. همچنین از امروز با IOC و بعد از آن هم با دولت وارد مذاکره می شویم و نتیجه مذاکرات‌ را هم به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رساند. در این جلسه هم رای دومی از مجمع گرفتیم که بر اساس مذاکره و توافق با IOC این اساسنامه را اصلاح کنیم. در حال حاضر براساس مصوبه امروز مجمع، اساسنامه فعلی ما برای دبیرکل و خزانه‌دار حق رای قائل است و همچنین اعضای مستعفی که روسای فدراسیون‌ها هستند و چون در این اساسنامه اشخاص حقیقی محسوب شدند در این ۴ سال در مجمع باقی می مانند. به هر حال طبق اساسنامه‌ای که مجمع به آن رای داده است عمل خواهیم کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 25دی1397 ، کدخبر: 6798052: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین