پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
موسوی خوئینی‌ها عضو مجمع روحانیون مبارز، با اشاره به نشست خبرگان در سال ۶۸ برای انتخاب جانشین حضرت امام (ره) گفت: مناسب‌تر از آقای خامنه‌ای برای رهبری نداشتیم.
شعارسال: حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در بخشی از گفت‌وگوی اخیر خود، اشاره‌ای به روزهای منتهی به رحلت امام خمینی (ره) و متعاقب آن جلسه مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب جانشین حضرت امام (ره) پرداخته است.

موسوی خوئینی با اشاره به جلسه برخی مسئولان نظام در ساعات پایانی عمر حضرت امام (ره) گفته است: "در ایام بیماری امام بود که همه ما از جمله آقایان خامنه‌ای، مشکینی، هاشمی، موسوی اردبیلی، محمدی گیلانی، مؤمن، خلخالی، کروبی و بنده در جماران بودیم. حال امام مساعد نبود. پاسی از شب گذشته بود. پزشکان هم گفته بودند هفت هشت ساعت بیشتر امام مهمان شما نیست. آنجا نشسته بودیم وهمه نگران، بحث شد که بعد از امام چه باید کرد."

وی ادامه می‌دهد: " آقای محمدی‌گیلانی به آقای خامنه‌ای خطاب کرد که اصلا خود شما رهبر باشید. اما تا این را گفت آقای خامنه‌ای سخت پرخاش کرد که دیگر این حرف را تکرار نکنید. آقای محمدی‌گیلانی هم سکوت کرد. بعد صحبت شد که پس شورایی باشد. اما بدانید آن شب اگر بحث فرد هم بود، درست است که فقط آقای محمدی‌گیلانی به زبان آورد ولی اگر بقیه هم می‌خواستند نام ببرند، فکر نمی‌کنم غیر از آقای خامنه‌ای کسی دیگر را نام می‌بردند."

جلسه انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب در مجلس خبرگان

رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با اشاره به جلسه مجلس خبرگان رهبری در 14 خرداد سال 68 خاطرنشان کرد"در جلسه انتخاب جانشین حضرت امام (ره) آقای هاشمی به عنوان مدیر جلسه ناگزیر بود، بحث شورایی را مطرح کند. چند نفر در مخالفت با شورایی بودن صحبت کردند. بعد به رأی‌گیری رسید ولی شورایی شدن رهبری رأی نیاورد. آقای خامنه‌ای هم هیچ صحبتی نکرد. بعدا وقتی که بنا شد آقای خامنه‌ای انتخاب شود، خود ایشان گفت من فکر نمی‌کردم شورایی رأی نمی‌آورد، و الا می‌آمدم در موافقت با شورایی صحبت می‌کردم. یعنی آقای خامنه‌ای هم بنا داشته در حمایت از شورایی بودن صحبت کند."

موسوی خوئینی‌ها می‌افزاید: "اینکه آقای هاشمی چه در دل داشته، نمی‌دانم ولی در مدیریت جلسه چیزی به خاطرم نیست که آقای هاشمی دنبال این بود که شورایی نشود؛ البته این را هم اضافه کنم که واقعا تعطیل کردن مملکت بهتر بود تا اینکه مدیریت شورایی برایش بگذاریم. مدیریت شورایی حتی برای یک استانداری و وزارتخانه هم جواب نمی‌دهد، چه رسد به رهبری یک کشور که مدیریت شورایی آن می‌تواند کشور را فلج کند.

وی با اشاره به رای اعضای خبرگان به رهبری آیت الله خامنه‌ای یاد آور شده است: " این را لازم است بگویم که بهترین کار همان بود که آن روز اتفاق افتاد. رهبری شورایی که اصلا از نظر من مردود و ناکارآمد بود اما در رهبری فردی هم، در آن روز و روزگار در آن جمعی که فعال بودند، مناسب‌تر از آقای خامنه‌ای نداشتیم."

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 26 دی 1397 ، کدخبر: 1924438 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین